Afslag på Familie sammenføring efter national svensk regel

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Cw4e
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08.05.2018 19:31:20

Afslag på Familie sammenføring efter national svensk regel

Indlæg af Cw4e » 08.05.2018 21:04:09

Hej,
Vi har et par spørgsmål vedrører familiesammenføring i Sverige. Jeg er dansk statsborger og min mand kommmer fra et 3.land. Vi har ansøgt om familiesammenføring i Sverige efter Eu-regler og efter national svensk lovgivning. Min mand har fået Eu-ophold i 5 år, men fik desværre afslag på familiesammenføring efter svensk regler.
Vi fik 2 begrundelser på hvorfor han fik afslag på FS efter de svenske regler:
1.Vi har været for mange personer tilmedt i denne lejlighed vi lejer. Derfor opfyldt vi ikke krav om bolig.Vi har ikke vidste det indtil vi fik brevet fra migrationværket. Det er en andel lejlighed vi lejer. Men jeg står alene på kontrakten. Det var vores udlejeren og en anden person der har været tilmedt vores adresse, ud over mig selv om min mand. Vi kontaktede udlejeren og forklarede hun situationen. Hun har nu afmeldt sig fra adressen og har sendt en anmodning til skatteværket om at få afmeldt den anden person som ikke bor på vores adresse. Vi fik også en e-mail fra skatteværket hvor de skriver at sagen er under behandling.
2. Migrationsværket skrev af jeg ikke havde nok økonomiske midler til at forsøge min mand da, mit arbejde kontrakt udløber den 30.juni 2018. Jeg arbejder i Denmark på fuldtid og har en kontrakt der udløber her i juni. Jeg har arbejdet som vikar i den sammen virksomhed siden marst 2017. Mit vikariat bliver forlænget i dag indtil den. 31 december 2018. Lige pt. kan jeg ikke få en fast stilling der pga. personale reduktion i afdeling. Jeg forsætter selvfølgelig med at søge efter en fast stilling. Jeg fik også mit A-kasse til at sende mig en mail, hvor der står at jeg er fuld forsikret til at modtage dagpenge i 2 år hvis jeg kommer til at bliver ledig.

Vi fik brevet på afslag den. 16 april 2018. I brevet står der at vi havde 3 uger til at klage over den afgørelse fra den dag vi tog beslutningen. Vi skulle gøre det skriftlig. For at vores klage kan tage i betragning vil de kigge om vi fik sendt alle dokumenter iinden fristen. Men vi har desværre ikke kunne skaffe os alle den dokumentation inden de 3 uger. Vores spørgsmål er: kan vi godt ansøge om FS efter de svenske regler igen? eller skal vi vente om 5 år inden vi kan ansøge om det?

Tak på forhånd!

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afslag på Familie sammenføring efter national svensk regel

Indlæg af skaanebo » 08.05.2018 22:21:35

Selvfølgelig kan I søge igen. I kan også klage og skrive, at I vil eftersende dokumentation efter fristen.

Cw4e
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08.05.2018 19:31:20

Re: Afslag på Familie sammenføring efter national svensk regel

Indlæg af Cw4e » 09.05.2018 08:08:23

Skaanebo tak for hjælpen. Vi har regnet ud at fristen var den 7.05.2018. Er det ikke forsinket at sende en klage nu? Er det et ikke bedre at vi søger igen? Jeg har en arbejdskontrakt indtil den 30.december 2018. Jeg er fuld i gang med at søge efter en fast stilling. Vil det være en god idé at ansøge igen på trods af jeg ikke har en fast stilling?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afslag på Familie sammenføring efter national svensk regel

Indlæg af skaanebo » 09.05.2018 09:38:29

Fast job er ikke et krav.

Flaske22
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14.08.2017 08:01:54

Re: Afslag på Familie sammenføring efter national svensk regel

Indlæg af Flaske22 » 03.07.2018 16:46:55

Hej,
Jeg har brug for lidt råd og vejledning. Min mand fik familiesammenføring i Sverige efter Eu regler. Vi havde ansøgt om Fs efter Eu regler og svenske regler. Men vi fik afslag efter svenske regler fordi der var mange personer tilmeldt på vores adresse og jeg var ansat som vikar og min kontrakt udløbet om nogle måneder.
Nu har jeg fået en fast stilling og vi har afmeldt alle de mennesker der var registreret på vores adresse. Alle oplysninger står nu korrekt registreret i skatteværket at vi kun er 2 personer registreret i lejligheden.
Mit spørgsmål går ud på om vi kan igen ansøge om FS efter svenske regler, nu hvor vi opfylder betingelserne? Vil min mand beholde hans FS efter Eu regler?
Jeg har læst mig frem til at hvis min mand får FS efter svenske regler, så kan han får en permanent ophold efter 2 år. Kan det passe?

Tak på forhånd!

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afslag på Familie sammenføring efter national svensk regel

Indlæg af skaanebo » 03.07.2018 18:38:53

Ja, det er korrekt.

Flaske22
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14.08.2017 08:01:54

Re: Afslag på Familie sammenføring efter national svensk regel

Indlæg af Flaske22 » 04.07.2018 14:31:45

Tak for hjælpen. :-) Mit spørgsmål går ud på om vi kan igen ansøge om FS efter svenske regler, nu hvor vi opfylder betingelserne? Vil min mand beholde hans FS efter Eu regler?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afslag på Familie sammenføring efter national svensk regel

Indlæg af skaanebo » 04.07.2018 14:56:47

Der er ingen sammenhæng mellem opholdstilladelse og opholdskort. Så man kan søge efter begge regelsæt lige så tit, man vil.

Besvar