Familiesammenføring i Sverige? Eller hvad??

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
chadap
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31.10.2017 18:03:17

Familiesammenføring i Sverige? Eller hvad??

Indlæg af chadap » 31.10.2017 18:30:07

Hej alle sammen.

Jeg vil lige starte med at fortælle lidt om mig selv, og min situation.

I 2013 var jeg på ferie i Uganda, som er der min mor kommer fra. Jeg er selv halv afrikansk, halv dansk - da min far er dansker. Det skal siges at jeg er 20 år gammel, og er dansk statsborger, og er født og opvokset i Danmark. På min ferie mødte jeg min daværende kæreste, og vi har været sammen lige siden. I løbet af disse år, har vi levet i en langdistanceforhold, hvilket er utroligt hårdt, når man elsker hinanden, og man kun ser hinanden et par gange om året. I december sidste år friede han til mig, og jeg sagde ja. Og for 2 uger siden blev vi gift med hinanden i Uganda. Jeg er netop hjemvendt fra derfra, efter at have besøgt ham i 2 måneder.

Vi har længe snakket om, at vi skulle finde en løsning på hvordan vi kan være sammen uden distancen. Vi har snakket om, at han skulle komme til Danmark, men som alle er klar over, så er det utrolig svært. Han søgte tilbage i juni i år om et besøgs visum hertil Danmark, for at besøge mig (sin daværende kæreste), men fik desværre et afslag, b.la. fordi de var bange for, at han ikke ville rejse tilbage til sit hjemland. For dem som har været igennem det, er jeg sikker på I er klar over hvor hårdt det var. Siden vi nu er gift, har jeg undersøgt mulighederne for familiesammenføring. Dog fandt jeg hurtig ud af, at der er den såkaldte 24 års regel, som kommer godt og grundigt i vejen for vores mulighed, for at bo sammen i Danmark, da jeg kun er 20 år. Det skal lige siges, at min kæreste er 24 år.

Jeg har fået noget rådgivning via nettet, og jeg har her fået af vide, at der er den mulighed at min mand kan søge om turistvisum til Danmark, og at vi derefter kan tage til Sverige, og søge om familiesammenføring der. Mit spørgsmål til dette er derfor, om hvad I ville anbefale mig at gøre i forhold til min situation. Jeg er utrolig forvirret omkring det hele, og føler mig frustreret, da det er super hårdt, når man ikke kan være sammen med den man elsker. Men jeg er villig til at gøre alt for at det kommer ske. Dog ville jeg blive super glad, og ville være så taknemlig, hvis nogen kunne give mig et godt råd til, hvad mine muligheder er, og i så fald, hvad det bedste ville være at gøre.


Glæder mig til at høre fra Jer.

Tak på forhånd! :)

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Familiesammenføring i Sverige? Eller hvad??

Indlæg af skaanebo » 31.10.2017 18:41:10

Ja, EU-reglerne er den eneste mulighed, hvis I ønsker at bo sammen i Danmark og ikke i Uganda. Du kan læse mere om at flytte til Sverige eller et andet EU/EØS-land her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... U-reglerne

chadap
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31.10.2017 18:03:17

Re: Familiesammenføring i Sverige? Eller hvad??

Indlæg af chadap » 31.10.2017 20:45:55

skaanebo skrev:
31.10.2017 18:41:10
Ja, EU-reglerne er den eneste mulighed, hvis I ønsker at bo sammen i Danmark og ikke i Uganda. Du kan læse mere om at flytte til Sverige eller et andet EU/EØS-land her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... U-reglerne
Tusind tak for linket!

Besvar