Sverige planen spørgsmål

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AkDjordjevic
Indlæg: 76
Tilmeldt: 06.10.2017 14:39:43

Sverige planen spørgsmål

Indlæg af AkDjordjevic » 12.10.2017 15:53:05

Hej allesammen ! :)

Jeg har prøvet at søge rundt herinde og jeg tror jeg har fundet svar på de fleste spørgsmål. Der er dog nogle jeg ikke er 100% sikker på at jeg forstår (er meget ny i det her)

Lidt info: Min mand er fra et ikke EU land (Serbien) og der kræves ikke visum for ham at komme herop. Han er 24år og jeg er 25år. Vi har ingen børn. Vi bor pt i Serbien (siden Maj 2017)

1: Er det en fordel for mig at flytte hjem til Danmark, før vi flytter til Sverige ?
2: Han må være 90 dage i Sverige uden visum. Hvis vi ansøger om FS med det samme vi ankommer, kan han så blive hos mig i Sverige indtil vi får svar?
3: Kravene for EU reglen - Er det den med at man ikke må have modtaget offentlig hjælp de sidste 3 år, og at man skal have de 54.000kr (deromkring) til pant? Eller er det kun i Danmark?
4: Jeg har læst at min mand må arbejde så snart han har ansøgt via EU reglerne. Men jeg har også læst at hvis vi får afslag, så har han arbejdet ulovligt? Er det så bedst at han ikke arbejder? Dette er muligvis kun gældende i Dk men jeg er ny og forvirret :oops:
5: Hvad er de mest almindelige grunde til at man bliver afvist?

Jeg håber at nogen kan hjælpe os og jeg undskylder alle de dumme spørgsmål !
På forhånd mange tak :D

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Sverige planen spørgsmål

Indlæg af mh1 » 12.10.2017 15:57:09

1) Nej.
2) Ja.
3) Gælder kun i DK når der søges efter danske regler.
4) Det sker sjældent, og kun hvis man ikke har orden på sine sager.
5) At man prøver at snyde og/eller glemmer at indsamle dokumentation.

Læs først vejledningerne her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... U-reglerne
mh
Rådgiver for ÆUG

AkDjordjevic
Indlæg: 76
Tilmeldt: 06.10.2017 14:39:43

Re: Sverige planen spørgsmål

Indlæg af AkDjordjevic » 12.10.2017 23:04:13

Mange tak for svar og link! :D

Besvar