Godkendt FS

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nado
Indlæg: 59
Tilmeldt: 04.02.2009 18:04:01

Godkendt FS

Indlæg af nado » 17.11.2016 21:36:52

Hej



Min bror har endelig fået godkendt FS for sin kone - midlertidigopholdstilladelse på 2 år.
Hun opholder sig i Libanon.

Fra oktober 2015 til juni 2016 dvs 7 måneder brugte de på at søge visum til Sverige og få afslag alle
3 gange de søgte!

De søgte FS 5. Juli 2015. Det har taget 16 måneder.
Marts 2016 hører de fra migrationsverket, hvor min brors kone får en tid til interview på den svenske ambassade i Beirut slut Oktober 2016. Migrationsverket skriver til min bror at de vil have dokumenter på: arbejdskontrakt, lønsedler, kontoudskrifter, Jojo kort kvitteringer, huslejekontrakt.

For små 3 uger siden var min brors kone til interview. Dagen efter får min bror e-mail fra migrationsverket at vil have de nogle dokumenter. Han skulle indsende: ID kort, arbejdskontrakt,
Lønsedler, chathistorik, kontoudskrifter.

Min bror handlede mest ind i DK, hvor han også arbejder. Og det stillede migrationsverket spørgsmålstegn ved. Nu skulle han bevise hans faktiske ophold i Sverige. Øv. Men her indsendte han: regninger på husleje, el, tv, internet, mobil, billeder af lejlighed, kontoudskrift hvor han markederne de svenske transaktioner, for de var der. Kvitteringer på dagligdags indkøb havde han svært at bevise, men han
Købte hver dag i 10 dage ( han havde 14 dage til at svare dem) og vedlagde de kvitteringer.

Efter alt det her fik han og hans kone endelig Ja! Sikke en lettelse.

Nu skal hun en tur på ambassaden og få tager fingeraftryk og billede til sit midlertidige opholdskort.

Er der nogen der ved om hun skal have visum for at flyve til Danmark?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Godkendt FS

Indlæg af skaanebo » 17.11.2016 21:39:55

Nej, ikke hvis ambassaden udstyrer hende med opholdskort. Ellers kan ambassaden sætte en sticker i hendes pas.

Og ja, hvis man bor i Skåne, bør man altid gøre sine dagligvareindkøb i Skåne og ikke i Danmark, selv om det måske kan være nemmere, fordi man arbejder i Danmark. Alt andet vil give mistanke om proformaadresse.

nado
Indlæg: 59
Tilmeldt: 04.02.2009 18:04:01

Re: Godkendt FS

Indlæg af nado » 18.11.2016 11:41:30

Min brors kone har lige ringet til ambassaden i Beirut og fået at vide at hun enten skal tage til Amman i Jordan eller Tyrkiet for at få lavet opholdskort. Dvs for at få taget billede og foto.

Er der nogen der ved om det er muligt at hun kan søge Schengen visum og få det bevilget og komme til Sverige og lave kortet istedet?

kan de give afslag på Schengenvisum hvis hun søger og skriver at hun skal bo med sin mand?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Godkendt FS

Indlæg af skaanebo » 18.11.2016 13:40:15

Som ægtefælle til en EU-borger udstedes visum gratis og efter en særlig hasteprocedure i løbet af ca. 14 dage.

Besvar