Først Eu regel så sveriges national regel???

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sammy
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20.09.2008 15:42:02

Først Eu regel så sveriges national regel???

Indlæg af Sammy » 04.08.2016 00:44:35

Hej Fundiver199...

Jeg har i weekenden været på besøg i Sverige ,Gøteborg området, for at kigge på mulighederne for at leje en bolig så jeg kan leve op til de nye krav der er trådt i kraft i forbindelse med at søge familiesammenføring med sin ægtefælle efter de svenske regler.
Det er imidlertidligt næsten umuligt at finde en lejebolig i øjeblikket grundet den nye flygtninge strøm til landet.
Vores intentioner er at blive i Sverige permanent og derfor har vi valgt at gøre brug af de svenske regler, men efter som jeg har problemer med at finde en bolig tænker jeg nu på at gøre brug af Eu reglen eftersom der ikke er noget boligkrav.
Min nye plan er at flytte til Sverige har en ven i Gøteborg som kan leje mig et enkelt værelse(eller er det nok med C/o adresse) få svensk personnummer søge det særlige Eu visum til min kone(opylder jeg kravene til visum med en c/o adresse?) og så søge Eu opholdskort til hende inden hendes visum udløber( kan jeg gøre alt det med en adresse som indeboende hos min ven?)
jeg vil samtidigt give en ansøgning på FS ifølge svenske regler når jeg har fundet en lejlighed der opfylder de nye boligkrav( Jeg har 3 børn 6,5 og 1,5 år hvad er boligkravet?)
PS : Jeg har sikret mig et job i Sverige ligeså snart jeg flytter.

Hvordan ser det ud ?
ser virkelig frem til jeres råd:)

mvh Sammy

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Først Eu regel så sveriges national regel???

Indlæg af skaanebo » 04.08.2016 06:58:09

Ja, ved brug af EU-regler stilles ikke andre krav til bolig, end at I kan blive folkeregistreret på adressen.

I storbyerne kan det være en ide at se sig om efter en bolig uden for selve byen.

Sammy
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20.09.2008 15:42:02

Re: Først Eu regel så sveriges national regel???

Indlæg af Sammy » 05.08.2016 01:01:12

Det vil sige at jeg kan sagtens "leje" et værelse hos en kammerat, blive registeret hos ham på adressen med mine 2 ældste børn , søge visum til min kone og mit yngste barn på 1.5 og inden hendes visum så udløber søge EU opholdskort til min kone alt det kun ved at være Folke registreret som indeboende hos en ven? 2 voksne og 3 børn?
Og når jeg så finder min egen lejlighed og opfylder boligkravene ifølge de svenske regler angive en ny ansøgning via de svenske regler?
Er det muligt?

Mvh Sammy

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Først Eu regel så sveriges national regel???

Indlæg af skaanebo » 05.08.2016 12:54:42

Ja, igen under forudsætning af, at I kan blive folkeregistreret på adressen.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Først Eu regel så sveriges national regel???

Indlæg af mh1 » 05.08.2016 22:31:59

Men lad nu være med kun at 'leje' det værelse, hvis du ikke rent faktisk flytter ind i det med kone og børn. Der er eksempler på afslag til folk, som ikke reelt har boet i Sverige, men blot haft en billig bolig som dækadresse.
mh
Rådgiver for ÆUG

Sammy
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20.09.2008 15:42:02

Re: Først Eu regel så sveriges national regel???

Indlæg af Sammy » 06.08.2016 16:19:23

Tak for svarerne meget behjælpeligt:)

Besvar