FS i Tyskland pga udvisning i DK

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27.03.2016 20:10:32

FS i Tyskland pga udvisning i DK

Indlæg af Bine » 27.03.2016 21:57:21

Hej alle sammen.

Jeg søger råd! :) Jeg er hudløs ærlig og lægger kortene på bordet.

Jeg mødte Jonathan i december 2015 på en datingside. Han er fra Nigeria men har søgt opholdstilladelse på Sicilien og hans sag om 10 års resident skal foran dommeren i april.

Kemien var så god, at jeg i vinterferien 2016 fløj til Sicilien og boede sammen med ham og hans to venner han deler lejlighed med.

Nu snakker vi fremtid! Lang historie kort.. Jonathan har opholdt sig illegalt i Danmark i 2014-2015 og endte med en udvisning på 6 år. Han var kun lige blevet sendt tilbage til Sicilien 2 måneder før vi faldt i snak på internettet.

Vi har en asyladvokat og straffeadvokat på sagen ang mulighederne for at appellere.

Anyway .. :) Vi snakker løst og fast om vores muligheder .. Jeg er 29 år og har to børn fra tidligere ægteskab, han er 27 år .. Jeg bor 30 minutter fra Tyskland og vi tænker at det er det eneste alternativ vi har .. Sverige er udelukket pga jeg ikke vil flytte så langt væk med to børn ..

Jeg er ikke stor fan af at gifte mig bare sådan at vi kan lave FS, vil gerne lære ham at kende og være kærester i den forstand :)

Men hvad er vores muligheder og er et ægteskab vejen frem? Eller skal han søge asyl i Tyskland og sige han har relationer i Danmark?

På forhånd tak! :)

Bine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27.03.2016 20:10:32

Re: FS i Tyskland pga udvisning i DK

Indlæg af Bine » 27.03.2016 22:01:59

Og hvad er han hvis han får opholdstilladelsen godkendt på Sicilien? :)

Vil han være nigeriansk statsborger med opholdstilladelse i Italien eller bliver han EU-statsborger?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: FS i Tyskland pga udvisning i DK

Indlæg af mh1 » 28.03.2016 09:47:07

Hvis han prøver at søge asyl i Tyskland vil han omgående blive returneret til Italien, så glem det.

Man bliver ikke statsborger i et land, bare fordi man får opholdstilladelse, så nej, han bliver ikke EU-borger ved at få opholdstilladelse i Italien. Han vil formodentlig kunne rejse i EU på sin opholdstilladelse, men han kan ikke uden videre flytte til Tyskland på en italiensk opholdstilladelse.

Lær ham bedre at kende, før du kaster dig ud i ægteskab for at 'redde' ham. Tag de lyserøde forelskelsesbriller af og tænk på, hvordan det vil være for dine børn at skulle flytte til Tyskland (hvis de bor hos dig nu), og at formodentlig skulle rejse frem og tilbage mellem Tyskland og DK hveranden weekend for at have samvær med den forælder de ikke bor hos. Hvis de bor hos dig, ville deres far så acceptere at de skal flytte ud af landet?
mh
Rådgiver for ÆUG

Bine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27.03.2016 20:10:32

Re: FS i Tyskland pga udvisning i DK

Indlæg af Bine » 28.03.2016 19:29:37

Hej igen :)

Jeg bor på Als, men skal studerer i Aabenraa fra 2017 og derfor påtænker jeg, at flytte til Kruså eller endda over grænsen .. Børnene skal uanset skifte instution, stadig dansk selvfølgelig .. :)

De lyserøde forelskes briller er for længst taget af, nok er jeg optimist - men jeg er også realist ..

Nu skulle det jo heller ikke ske i morgen! Tanken var at flytte over grænsen til nov/dec når jeg starter på det nye studie til februar ..

Det handler ikke om at redde ham, det handler faktisk bare om to mennesker der er mere end faldet for hinanden .. Men I ser jo nok mange af disse opslag hvor folk ikke har gjort deres "homework" ..

Nu var dette blot en forespørgsel :)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: FS i Tyskland pga udvisning i DK

Indlæg af mh1 » 29.03.2016 09:28:10

Ja, der har været mange, som på et meget spinkelt grundlag har kastet sig ud i store omvæltninger i deres tilværelse, inkl. hastigt ægteskab, for at få en udenlandsk ægtefælle til DK/EU. Og næsten lige så mange som nogle år efter har indlæg under emnet 'Skilsmisse'.

Men så er der også dem, som gør lige så store omvæltninger og derpå lever lykkeligt i ægteskabet, i det mindste så længe, de giver lyd fra sig her.

Men altså: hvis du vil have fs med din kæreste nogenlunde snart, er du nødt til at blive gift med ham, for I kan ikke foreløbig komme til at leve sammen i de ca. 18 mdr., som kræves for at man kan blive fs som kærester, både hvis man bruger danske, og hvis man bruger EU-reglerne.
mh
Rådgiver for ÆUG

Bine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27.03.2016 20:10:32

Re: FS i Tyskland pga udvisning i DK

Indlæg af Bine » 29.03.2016 22:46:18

Tusinde tak for svar og rådgivning :) Vi vælger dog et alternativ.

Lige et spørgsmål, er det korrekt at FS trumfer en udvisning? Det har jeg læst om og det ville bestemt være godt hvis vi om et par år vil familie samføres :)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: FS i Tyskland pga udvisning i DK

Indlæg af mh1 » 30.03.2016 08:15:11

Ja.
mh
Rådgiver for ÆUG

lmh
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11.10.2013 15:23:51
Geografisk sted: Vejle

Re: FS i Tyskland pga udvisning i DK

Indlæg af lmh » 02.09.2016 10:47:07

Jeg kan så lige supplere med at selv om I gifter jer og du flytter til Tyskland, er det på ingen måde nemt at blive familiesammenført med en nigerianer.
Jeg står midt i en familiesammenføring med min nigerianske mand.
Sagen har indtil nu kørt siden februar og i alle de måneder har Det Tyske Konsulat tjekket og tjekket samtlige oplysninger vedr. min mand.
De sender en Field Investigator ud som vil have samtlige dokumenter legaliseret igen - også selv om det er sket en gang og selv om vores vielsesattest også er legaliseret alle de steder den skulle.
De har kontaktet hele hans familie og alle de venner som vi skulle opgive på 3 forskellige questionairy.
Han skal kunne fremvise ren straffeattest, han skal kunne dokumentere hvor og hvornår han er født og samtlige skoledokumenter skal ligeledes verificeres og legaliseres.
I vil blive indkaldt til møder samme dag og samme tidspunkt og skal kunne svare enslydende på en masse spørgsmål.
Vi er næsten igennem nu, men vi har ikke resultatet endnu.
Vi blev gift sidste år i april.
ÆUG rådgiver

Besvar