Förlängning/permanent.

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Fatima92

Förlängning/permanent.

Indlæg af Fatima92 » 20.01.2016 11:49:24

Hej Alle sammen.
Min mand og jeg står i den situation at det næsten er et år siden at han søgte permanent i Sverige.
De har alt de skulle bruge på os begge, alt hvad de har bedt om har de fået.
Da vi søgte familiesammenføring første gang tog det næsten 2 år.
Grunden til det var at en vi blev uvenner med en dengang, som havde sendt et brev ind til migrationsverket med mit og min mands navn og personnummer hvor han havde skrevet at det var et proforma ægteskab og at min mand havde betalt mine forældre 170.000kr. For at jeg skulle give ham opholdstilladelse.
- vi kom til interview dengang og vi havde vores søn med, så sagsbehandleren blev hurtig klar over at det var en løgn.
- og her 3 år efter roder de rundt med samme brev. Jamen det er jo blevet afklaret og vi bor sammen og har et barn sammen + fælles forældre myndighed. Kan det virkelig passe at det brev skal fylde så meget i deres beslutning og i hvor langtid det skal tage at give ham et beslut på hans ansøgning? Og har de ret til at rode rundt med det samme brev igen, når det er blevet afklaret.

missy

Re: Förlängning/permanent.

Indlæg af missy » 20.01.2016 22:59:22

Det lyder ret vildt st de stadig ikke har svaret. På hjemmesiden står der, at det taget 5 mdr hvis ens papirer mm er i orden..
Har du prøvet at kontakte dem for at høre hvorfor det tager så lang tid? De har måske stadig deres forholds regler mht at give din mand permanent ophold når der er nogen der har beskyldt jer for pro forma. Je vil anbefale at tage kontakt til dem enten pr Tlf eller at møde op hos dem og bede om at tale med jeres sagsbehandler. Så kan du jo høre med den pågældende sagsbehandler hvorfor der endnu ikke er kommet svar

Fatima92

Re: Förlängning/permanent.

Indlæg af Fatima92 » 22.01.2016 00:05:59

De har alt hvad de skal bruge. De mangler intet.
Vores sagsbehandler tager ikke telefonen når vi ringer, hun svarer ikke på emails. Vi har været dernede for at finde ud af hvad der foregår, de sagde så at der var noget med en forkert underskrift. Samme dag som de bad og dokumentet underskrevet af mig istedet for ham, blev den underskrevet af mig og sendt ind. Her snakker vi om september måned.
- og ham dernede sagde at den anklage der var imod os dengang har også gjort at det tager ekstra tid. For de skal være sikre på at vi rigtig er sammen! Altså hvad fanden vil de mere have? Vi har et barn sammen.
Det kan ikke passe at en anklage 3 år tilbage stadig spiller så stor en rolle.

Besvar