Fs til tyrkisk mand

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Melissa90
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03.12.2015 13:18:29

Fs til tyrkisk mand

Indlæg af Melissa90 » 03.12.2015 13:56:43

Hej allesammen.
Jeg er ny herinde og har brug for jeres råd. Blev lidt forvirret af at læse de forskellige indlæg.

Jeg er dansk statsborger og skal gifte mig med en tyrkisk mand til marts. Han kommer med alm. Turistvisum, hvor vi så bliver viet med det samme. Vi har tænkt os at søge familiesammenføring gennem Sverige lige efter, da det lyder lidt nemmere og mere fair.

Jeg er pt. kun på SU og har ikke et arbejde, da jeg har været på udveksling, men regner med at finde noget snart. Er det ok bare at have et deltidsjob efter svenske regler- eller hvordan? Jeg har nemlig hørt, at de ikke stiller økonomisk krav, hvorfor jeg helst vil flytte til Sverige. Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på:

Vil det være et problem i forhold til fs at blive viet i Dk, når jeg på det tidspunkt er flyttet til Sverige?

Kan vi søge om fs, mens han er på turistvisum? Eller skal han rejse tilbage til Tyrkiet og vente?

Hvor lang tid går der før han får sin opholdstilladelse?

Hvis nu han kan få et processuelt ophold, er der så mulighed for at han kan rejse til Tyrkiet under sagsbehandlingstiden? Han har nemlig 2 sidste eksamener tilbage i Tyrkiet med 1 måned imellem..

Hvis de beder ham om at rejse tilbage, skal jeg så bo i Sverige??

Venlig hilsen
Melissa

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Fs til tyrkisk mand

Indlæg af skaanebo » 03.12.2015 16:13:06

Du finder svar på dine spørgsmål i menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden.

Melissa90
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03.12.2015 13:18:29

Re: Fs til tyrkisk mand

Indlæg af Melissa90 » 03.12.2015 17:58:04

Okay jeg fandt nogle af svarene bagefter :)

Men er stadig i tvivl om han må blive i Sverige indtil han får svar.
Og om jeg skal have et fuldtidsjob eller om det er nok med et deltids (svenske regler)?

Kan forstå at vi ikke kan søge fs, før jeg har fået et svensk cpr nummer - og at der er ok lang ventetid.. Betyder det at jeg allerede nu skal finde bolig i Sverige?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Fs til tyrkisk mand

Indlæg af skaanebo » 04.12.2015 09:22:40

Tror lige du skal tage dig tid til at læse vejledningen i ro og mag igen. Hvis der ikke står noget, om det, du spørger efter, er det, fordi det er uden betydning.

Besvar