ægtefællefradrag

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lenada
Indlæg: 130
Tilmeldt: 04.10.2013 17:47:13

ægtefællefradrag

Indlæg af Lenada » 11.03.2015 22:30:53

kære æug, min mand har haft en minimum indkomst i 2014, og jeg har været inde på SKAT, og indtaste hans oplysninger, så jeg netop kan benytte hans ubenyttede fradrag. Men kan det virkelig passe at jeg "kun" får omkring 7000kr ekstra udbetalt? Jeg har selvfølgelig i tankerne også at kontakte SKAT, men her på æug kunne jeg læse i flere indlæg at nogle af svarene lød på mere. Synes alligevel ikke det er så meget igen for et ubenyttede fradrag.
- Samt så er su ikke en skattepligtig indkomst i sverige, dvs jeg kan undgå skattebetaling af det, men alligevel har SKAT benyttet mit hovedkort( altså dermed mit eget fradrag på su'en) og min løn er røget på bikortet, altså har jeg i princippet ikke anvendt mit eget fradrag på min løn, men på SU'en. Kan jeg forvente at få det igen får hele 2014 samt ca. 8 måneder af 2013?
Håber I kan hjælpe mig, idet selv små beløb gør en stor forskel i vores hjem, idet økonomien i ca. 2 år nu kun har været baseret på én su og ét deltidsarbejde :)

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: ægtefællefradrag

Indlæg af closed1 » 12.03.2015 09:22:15

Det bedste er at du kontakter skat , da den slags spørgsmål er svære at svare på for uden forstående.

Besvar