Hvilke muligheder har jeg?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hanin
Indlæg: 130
Tilmeldt: 10.06.2014 18:03:45

Hvilke muligheder har jeg?

Indlæg af Hanin » 01.03.2015 14:37:37

Hej
Jeg har et spg men vil lige komme med lidt fakta om min nuværende situation. Håber i kan hjælpe.

- jeg har i oktober månede søgt om fs til min mand efter svenske regler og EU regler.

- mig og min mand bor sammen i sverige i en lejlighed fra et boligselskab. Husleje næsten 8000 sek

- jeg har lige modtaget personnr fra skatteverket igår

- jeg er nygravid (2 måneder henne)

- vi bor i Helsingborg, jeg pendler til København H pga. Arbejde

- jeg arbejder med rengøring


Da jeg er gravid er det blevet hårdere for mig at arbejde m rengøring. Samt at pendle. Jeg ved ikke i hvor langtid jeg kan klare det. Mit spørgsmål er om jeg ikke kan søge om socialhjælp i Sverige og så være jobsøgende der og finde et nemmere arbejde samt at så skal jeg ikke pendle så langt? Hvilke muligheder har jeg da jeg jo også har søgt om fs til min mand? Er jeg bundet til mit arbejde indtil jeg finder et andet eller til han får opholdstilladelse?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hvilke muligheder har jeg?

Indlæg af skaanebo » 01.03.2015 15:45:21

Du kan ikke bare opsige dig og så regne med at få socialhjælp. For så vil myndighederne sige, at det er selvforskyldt og dårlig planlægning fra din side, og man må ikke planlægge efter at ville leve af socialhjælp.

Så hvis du har fysisk svært ved at udføre dit job, skal du gå ad vejen forbi en lægeerklæring.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hvilke muligheder har jeg?

Indlæg af skaanebo » 01.03.2015 15:46:39

Eller I kan overveje simpelthen at flytte nærmere dit job og retur til DK.

Besvar