Indrejseforbud i to år der gælder hele Eu og Schengen

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
KRHP
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25.09.2014 15:42:36

Indrejseforbud i to år der gælder hele Eu og Schengen

Indlæg af KRHP » 25.09.2014 20:38:33

Hej
Jeg er i en meget trykket situation hvor min kommende kone fra Ghana er blevet taget uden gyldig visa og derfor er dømt for ulovligt ophold i danmark og er blevet dømt indrejseforbud i 2 år. Der er ikke noget kriminelt ud over det ulovlige ophold.
Det jeg desperat søger efter er information om der er mulighed for at gifte sig, flytte til sverige og få min kone fra ghana til sverige. De rådgivere jeg hidtil har snakket med mener ikke det er muligt da indrejseforbudet gælder hele Eu og schengen. I dommen står der at hun kan rejse ind uden en speciel tilladelse. Hvad er en sådan speciel tilladelse. Er der nogen der ved om det er muligt at få min kone til sverige selv om indrejseforbudet tiil Danmark på besynderlig vis er kommet til at gælde hele Schengen og Eu.

Mvh
K

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Indrejseforbud i to år der gælder hele Eu og Schengen

Indlæg af skaanebo » 25.09.2014 20:44:29

Hvis I gifter jer i Ghana, og du efterfølgende flytter til Sverige, kan du gøre brug af EU-retten, som er stærkere end et indrejseforbud. Så indrejseforbuddet er altså ikke en hindring.

KRHP
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25.09.2014 15:42:36

Re: Indrejseforbud i to år der gælder hele Eu og Schengen

Indlæg af KRHP » 25.09.2014 21:05:01

Åh mand eller kvinde :-) Der lettede du en kæmpe sten fra mit hjerte :-)

BBBSG
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23.02.2018 21:17:51

Re: Indrejseforbud i to år der gælder hele Eu og Schengen

Indlæg af BBBSG » 01.03.2018 19:04:17

KRHP skrev:
25.09.2014 20:38:33
Hej
Jeg er i en meget trykket situation hvor min kommende kone fra Ghana er blevet taget uden gyldig visa og derfor er dømt for ulovligt ophold i danmark og er blevet dømt indrejseforbud i 2 år. Der er ikke noget kriminelt ud over det ulovlige ophold.
Det jeg desperat søger efter er information om der er mulighed for at gifte sig, flytte til sverige og få min kone fra ghana til sverige. De rådgivere jeg hidtil har snakket med mener ikke det er muligt da indrejseforbudet gælder hele Eu og schengen. I dommen står der at hun kan rejse ind uden en speciel tilladelse. Hvad er en sådan speciel tilladelse. Er der nogen der ved om det er muligt at få min kone til sverige selv om indrejseforbudet tiil Danmark på besynderlig vis er kommet til at gælde hele Schengen og Eu.

Mvh
K


Hej, må jeg spørge hvordan det er gået med jer?

Jeg står med en mand, som nok også får indrejseforbud og karantæne fra Schengen, så jeg er meget nysgerrig på hvordan det min er gået for andre i lignende situation?

Besvar