FS efter EU-regler men er gravid?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mor på 21

FS efter EU-regler men er gravid?

Indlæg af mor på 21 » 21.01.2014 14:57:30

Det er sådan at jeg har en datter på 16 mdr og min barsel slutter d. 22 januar (imorgen) derefter er det på socialen (kommunen) pga jeg blev fyret i 2012 pga. min daværende graviditet. så har ik noget job at falde tilbage på. MEN jeg er også gravid 3,5 mdr henne så chancerne for at få et job er jo ikke så store?

så hvad er chancerne for at få et godt udfald på EU-reglerne i den situation?
Det skal lige siges at jeg har alle dokument kravene derudover. (blå sygesikring, lejlighed osv osv osv..)

mor på 21

Re: FS efter EU-regler men er gravid?

Indlæg af mor på 21 » 21.01.2014 15:19:31

mor på 21 skrev:Det er sådan at jeg har en datter på 16 mdr og min barsel slutter d. 22 januar (imorgen) derefter er det på socialen (kommunen) pga jeg blev fyret i 2012 pga. min daværende graviditet. så har ik noget job at falde tilbage på. MEN jeg er også gravid 3,5 mdr henne så chancerne for at få et job er jo ikke så store?

så hvad er chancerne for at få et godt udfald på EU-reglerne i den situation?
Det skal lige siges at jeg har alle dokument kravene derudover. (blå sygesikring, lejlighed osv osv osv..)

"Hvis du ikke lever op til noget af det ovenstående, så har du stadig ret til at bo i et andet EU/EØS-land, hvis du kan dokumentere, at du råder over tilstrækkelige midler til dig selv og din familie, så I ikke kan antages at blive en byrde for det sociale system.

Om du råder over tilstrækkelige midler afhænger af en konkret vurdering fra sag til sag. Men du opfylder den med sikkerhed, hvis du har en løbende indtægt, som svarer til den laveste sociale ydelse i det pågældende land. "

dette er fra vejledningen hvis man søger via EU-reglerne, hvis nogle vil være så venlige og skære det ud i pap for mig? -

skaanebo

Re: FS efter EU-regler men er gravid?

Indlæg af skaanebo » 21.01.2014 16:04:49

Spørgsmålet er, hvad du lever af? Og om du har formue

Besvar