Hjælp!

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Tyrkiskpar
Indlæg: 74
Tilmeldt: 12.12.2013 17:21:47

Re: Hjælp!

Indlæg af Tyrkiskpar » 11.02.2014 17:01:56

mh skrev:Det visum på 6 mdr. er IKKE et Schengen-visum. Det er et visum KUN til Sverige.

Man må IKKE indgive web-ansøgning om opholdstilladelse, mens man opholder sig i Sverige.

Man må heller ikke 'lade som om' man er i sit hjemland/bopælsland, for at kunne bruge web-ansøgningen, for det er at give falske oplysninger.

Det korrekte ville være at rejse hjem, lave ansøgningen, og så bruge sit multiple-entry visum til at rejse tilbage til Sverige - men man skal så være sikker på, at man er tilbage i sit hjemland og kan komme til interviewet på ambassaden/konsulatet.

Man hverken kan eller bør altså vente i Sverige under hele forløbet, for ens tilladelse vil blive sendt til adressen i hjemlandet.
Hej igen,

Skal hun måske tilbagekalde sin ansøgning og rejse først til Tyrkiet og ansøge igen derfra?

Mvh

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hjælp!

Indlæg af skaanebo » 11.02.2014 18:10:33

Nu havde jeg ikke læst, at det var et nationalt begrænset svensk visum. Det mest naturligvis ville vel have været, at visum så var blevet annulleret, når ansøgning om opholdstilladelse afleveres. Men hvis ansøgningen er sket online, er der naturligvis ingen svensk myndighed, som ser på pas og visum med det samme.

Og nej, man kan ikke søge online, mens man opholder sig i Sverige. Man kan søge online, hvis man befinder sig i sit hjemland/uden for Sverige. Og ellers kan man til enhver tid indlevere en ansøgning manuelt på papir til svensk ambassade i bopælslandet.

Tyrkiskpar
Indlæg: 74
Tilmeldt: 12.12.2013 17:21:47

Re: Hjælp!

Indlæg af Tyrkiskpar » 11.02.2014 19:27:53

skaanebo skrev:Nu havde jeg ikke læst, at det var et nationalt begrænset svensk visum. Det mest naturligvis ville vel have været, at visum så var blevet annulleret, når ansøgning om opholdstilladelse afleveres. Men hvis ansøgningen er sket online, er der naturligvis ingen svensk myndighed, som ser på pas og visum med det samme.

Og nej, man kan ikke søge online, mens man opholder sig i Sverige. Man kan søge online, hvis man befinder sig i sit hjemland/uden for Sverige. Og ellers kan man til enhver tid indlevere en ansøgning manuelt på papir til svensk ambassade i bopælslandet.
Hey

Det har jeg så forstået.
Men hvorfor kan jeg ikke få et svar på min sp om hvad så man skal gøre nu?
Skal man tilbagekalde ansøgning og søge igen fra Tyrkiet og hvad vil konsekvenser være hvis man gjorde det eller ikke gjorde det?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af mh1 » 12.02.2014 11:08:52

I har jo fået at vide, at der næsten sikkert vil blive givet afslag på den ansøgning der er afleveret, så det vil nok være klogest at trække den tilbage. Jeg tror der er risiko for at myndighederne ellers kan finde på at inddrage visum.
mh
Rådgiver for ÆUG

Tyrkiskpar
Indlæg: 74
Tilmeldt: 12.12.2013 17:21:47

Re: Hjælp!

Indlæg af Tyrkiskpar » 12.02.2014 12:37:41

mh skrev:I har jo fået at vide, at der næsten sikkert vil blive givet afslag på den ansøgning der er afleveret, så det vil nok være klogest at trække den tilbage. Jeg tror der er risiko for at myndighederne ellers kan finde på at inddrage visum.
Jeg havde talt med sagsbehandleren i telefon, hvor hun mente at hun bare skal rejse og ringe til ambassaden og informere dem om at hun var hjemme.
Så skulle der ikke være noget problemer.

Men da jeg har bedt om noget på skrift, sagde hun at hun ville vende tilbage med et svar om hun kunne give noget på skrift.
efter to timer ringede hun og sagde at hun har talt med hendes teamleder, og de kunne ikke give noget bekræftelse på skrift.
Men sagde at der ikke vil være problemer hvis bare hun kunne rejse indenfor 1-2 uger.

Jeg har bestemt mig for at trække ansøgningen tilbage, hvilket også nu er gjort via deres mail box på deres hjemmeside.

Så nu burde alt vel være på plads?

Det er bare så nederen at Migrationsverket har den måde at være på.
Hvis de virkelig gerne ville, at jeg skulle stole på dem og ikke trække ansøgningen tilbage, hvorfor er det så svært at bekræfte dette på skrift så..
det er ikke til at forstå.

Og de 1500kr som er betalt kommer vel ikke tilbage..?
:-(

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hjælp!

Indlæg af skaanebo » 12.02.2014 13:12:48

I kan jo håbe på, at I ikke behøver at betale gebyr to gange.

Når man ansøger, skal man vedlægge kvittering, så du kan vel blot vedlægge samme kvittering til den nye ansøgning, og så håbe på, at de ikke vil kræve yderligere i gebyr.

Besvar