VALGET

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hyhuso
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05.01.2011 19:39:35

VALGET

Indlæg af hyhuso » 01.09.2011 09:49:32

Hej.. er helt lost angående valget, og ville hører jeres meninger om hvem man burde stemme på, når man er i en situation som vores? ..

Er slet ikke med i politik.. men vil gerne sætte min stemme rigtigt i forhold til min situation.. Pt. er det sådan at min mand, som er Tyrker, har fået afslag på sin opholdstilladelse, selvom vi opfyldte kravene, med at bo i Sverige osv. Så nu er han tilbage i Tyrkiet, mens jeg sidder her, med vores fælles søn... ret uretfærdig situation at sidde i. da både far og søn ønsker at være sammen.. og jeg ønsker selvfølgelig det samme..

håber der er nogen der kan give mig nogle gode ideer til hvor jeg kan sætte min stemme..

Mvh Hyhuso

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: VALGET

Indlæg af soreng » 01.09.2011 09:58:49

Enhedslisten og det radikale venstre har nok den mest "indvandrervenlige" politik.

Når det så er sagt, så er udlændingeloven nok ikke det første en ny regering vil kaste sig over. Der er en økonomisk krise, stigende arbejdsløshed og stagneret ejendomssalg som presser sig på. S og SF har dog ytret sig om (lovet er et meget stærke begreb når det gælder politik) at de vil rulle ændringerne der blev gennemført 1. juli 2011 tilbage. Men det virker ikke lige umiddelbart til at det er noget som kommer til at påvirke jeres ulykkelige situation.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: VALGET

Indlæg af fundiver199 » 02.09.2011 01:00:17

Det er slet ikke til diskussion, at de eneste partier, der har en udlaendingepolitik, der bare kommer i naerheden af noget, der er acceptabelt for AEUG, er Radikale Venstre og Enhedslisten. Saa hvis man grundlaenggende mener, at borgere i Danmark som det absolutte udgangspunkt skal kunne bo i deres eget land med deres aegtefaelle og boern, og hvis dette har hoej prioritet - hvad det vel saa absolut boer have, naar man selv er ramt af reglerne - saa er der virkelig ikke andre end de to partier at stemme paa. Det behoever man saadan ikke at taenke over i ret mange sekunder.

Valget mellem dem kan saa afgoeres af, hvordan man forholder sig til andre politiske emner og herunder isaer til oekonomisk politik. Enhedslisten er det mest venstreorienterede parti i Folketinget paa det oekonomiske omraade, hvorimod Radikale Venstre grundlaeggende er et borgerligt parti, selvom partiet stoetter en venstreorienteret regering.

Som et meget konkret eksempel paa, hvad det betyder, kan naevnes, at Radikale Venstre er med i aftalen om at begraense efterloennen til 3 aar, hvorimod Enhedslisten er inderligt imod det.

Som soreng skriver, saa har S og SF dog lovet at rulle de seneste stramninger fra 1. juli 2011 tilbage. Men jo flere mandater, Radikale og Enhedslisten faar, jo stoerre er ogsaa sandsynligheden for, at dette faktisk sker i praksis. Og jo stoerre er sandsynligheden for, at der ogsaa sker yderligere aendringer i baade familiesammenfoeringsregler og andre regler af betydning for dansk-udenlandske familier som f.eks. reglerne om permanent opholdstilladelse.

Der skulle saaledes et voldsomt pres fra baglandet til for, at ledelsen i S og SF sidste aar besluttede sig til at sige nej til de stramninger, der traadte i kraft 1. juli med pointsystem mm. Saa uden en fastholdelse af dette pres, er der givetvis stor risiko for, at ledelse i de to partier vil finde det nemmest og mest bekvemt at lade saa meget af VKO's lovgivning som muligt bestaa.

Besvar