Er jeg den eneste der er ved at blive sindsyg af at leve i danmark? èn ting er hvordan reglerne er, en anden ting er hvordan man bliver behandelt igennem denne behandling.. Jeg er ganske enkelt ved at bryde sammen af arrigskab over den utrolig dårlige behandling man får når man er sammen med en udlænding - får man til at overvejer hvordan asylansøgere mon bliver modtaget hvis man kan behandle vores egne borgere så LAVT.. Er jeg den eneste der bliver udspurgt om latterlige spørgsmål som virker mest som om de bare skal finde ET eller andet der er negativt? Senest var jeg på kommunen.. af 100 forskellige årsager kan jeg ikke få min kæreste/forlovede til danmark - det har vi så "lært at leve med" og søger andre muligheder.. Vi skal have barn til september og i den forbindelse var jeg på kommunen for at høre hvordan jeg står økonomisk i min barsel, som eneforsøger.. Hun synes tydeligvis jeg var noget nær det dummeste i verden, at ha fundet mig en afrikansk mand, hvilket hendes utallige øjenrulninge ikke lod være op til tvivlen.. Hun fortæller mig at da jeg er i et par forhold med faderen er jeg ikke eneforsøger til vores fælles barn.. Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre? Jo ser du, vi er simpelthent for meget sammen til at hun vil vurdere at jeg er "enlig forsøger".. At min kæreste ikke må komme herop, at vi skal igennem gud ved hvor meget for bare at få ham på turistvisum, at han ikke må arbejde - og derfor ikke har nogen indkomst når han er her, jah det er jo lige meget.. vi må bare klare os selv, når vi har valgt at være sammen! måske er jeg sippet.. men trist at sandheden er den, at man skal straffes for at have en udenlandsk kæreste..
Men, nu vil jeg lige høre - kan det passe at jeg ikke betragtes som eneforsørger? - der må være nogle derude, der sidder lidt i samme situation som mig..

- Nanett