Tvivl om tilbageflytning til Sverige??

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hrohibil
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30.08.2009 13:17:05

Tvivl om tilbageflytning til Sverige??

Indlæg af hrohibil » 17.12.2010 12:22:38

Hej venner.

Ja, så skete det som jeg ALDRIG troede ville ske. Vi overvejer at blive i Sverige..

Jeg står virkelig på en skillevej her, jeg kan godt indordne mig begge steder. Men min kone har nu gået i skole i 2 måneder og hun er blevet glad for det. Jeg har vænnet mig til at pendle.

Vi kender byen godt allerede(Helsingborg), har ikke fået nogen "venner" endnu, måske der bliver tid til det i juleferien, fordi jeg må godt nok indrømme når jeg kommer hjem kl 17.00 og skal hjælpe konen med lektier, ja så er jeg HELT bombet bagefter.. Det er ærligt det os er gået ud over min træning.

Vi flyttede her over i starten af august, så vi kunne vel reelt godt søge tilbage nu hvis vi ville.

Jeg har været meget omhyggeligt med at dokumentere ALT hvad vi har foretaget os herover. Just in case :wink:

Det er en fremleje vi bor i t.o.m juli 2011. Så vi har de sidste 2 månder set en del lejligehder som vi kunne leje permanent.

Men vi snakker frem og tilbage, om hvad der er bedst for os i det lange løb.... Jeg ved det ikke.... :roll:

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Tvivl om tilbageflytning til Sverige??

Indlæg af skaanebo » 17.12.2010 12:40:59

Det afhænger jo også af, hvad der er jeres planer på lang sigt.

En del vælger jo også "den lange sverigesløsning", hvor ægtefællen får svensk statsborgerskab efter 5 år i Sverige og dermed selv bliver EU-borger. Så ligger det meste af Europa jo åbent for jer derefter, og der stilles slet ingen krav, hvis I ønsker at bosætte jer i Danmark på et senere tidspunkt.

Problemet er jo også, at det er svært at spå om udviklingen i dansk politik og dermed om, hvorvidt den danske lovgivning ændres til det bedre, eller om det fortsætter i samme spor med halvårlige stramninger.

Besvar