Case på nye stramning

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sten
Indlæg: 1
Tilmeldt: 08.11.2010 16:25:50

Case på nye stramning

Indlæg af sten » 08.11.2010 16:43:50

Findes der på dette forum medlemmer der direkte bliver berørt af de nye "point-stramninger", så hører jeg gerne hurtigst muligt fra vedkommende til brug for en case i morgendagens Berlingske Tidende.
Venligst
Sten Jensen
Journalist Berlingske Tidende
2545 6391

Manalo
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13.09.2009 16:20:28

Re: Case på nye stramning

Indlæg af Manalo » 08.11.2010 20:39:01

Ja mon ikke jeg/vi er berørt af disse "stramninger" har siddet og grædt hele aftenen, fordi nu fik jeg lige "mavepusteren" da jeg så nyhederne. Men jeg vil ikke stå frem i pressen, vil aldrig udstille mig selv nogen sinde mere. Har tigget og bedt Udlændingeservice og Integrationsministeriet om at tage vores sag seriøst nu i 2 år og fået afslag efter afslag. Det er så ydmygende, at Pia Kjærsgård og Co. og Birthe Rønn Hornbech kan tillade sig at lege "Vorherre" på vores vejne og bestemme hvem jeg skal være gift med, hvis jeg vil bo i mit fædreland Danmark og ikke har kr. 100.000,- til at stille i garanti, og at min ægtefælle ikke har en universitetsuddannelse på højeste niveau. Nu sidder de sikkert og gnækker og heiler inde på Christiansborg med suppe-steg og is. Velbekomme, håber at I får maden og vinen galt i halsen Jeg behøver slet ikke smagsdommere og eksperter til at bedømme mit ægteskab, fordi jeg er gået imod strømmen og giftet mig ud over landegrænserne, det er ikke kriminelt i min verden. Men det har haft forfærdelige konsekvenser i mit/vores liv. Og nu smider jeg håndklædet i ringen selvom at jeg er opvokset med Martin Luther King og Nelson Mandela som mine store forbilleder. Gud bevare Danmark men befri os for Pia Kjærsgård og Birthe Rønn Hornbech

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Case på nye stramning

Indlæg af Kim P. Nyberg » 09.11.2010 15:42:13

Jeg ville ikke kaste håndklædet i ringen. For der er en anden vej, hvor man ikke kan nægtes familiesammenføring. Og det er via EU-reglerne. Med de stramninger der nu er kommet i finanslovsforhandlingerne, anbefaler jeg, at man ensidigt går efter at bruge disse EU-regler.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Case på nye stramning

Indlæg af fundiver199 » 09.11.2010 15:46:31

Så vidt jeg kan se af gamle indlæg, så er Manalos sag en proforma sag. ÆUG er p.t. i gang med et projekt, hvor vi kigger på praksis omkring proforma, og Manalo kan hjælpe os ved at lade os kigge på hendes sag også.

Skriv til: raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Men ellers må manalo jo, som Kim skriver, anvende EU-reglerne. Det anbefaler ÆUG meget varmt til alle danskere, der gerne vil have deres ægtefælle til landet.

Besvar