skilsmisse og permanent opholdstilladelse?

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
dandan
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16.09.2010 12:53:13

skilsmisse og permanent opholdstilladelse?

Indlæg af dandan » 16.09.2010 13:18:57

Kære Forum, jeg har brug for råd og vejledning. Jeg er ikke EU-borger, jeg har været gift med en dansker og boet i Danmark siden 2005, bortset fra et år, hvor vi var udenlands. Jeg har bestået prøven i dansk 3, jeg taler flydende dansk, jeg har arbejdet under hele mit ophold, betalt skat, dog har det ikke været muligt for mig at arbejde fuldtid. I starten af 2010 begyndte jeg på en videregående uddannelse. På nuværende tidspunkt har jeg midlertidig opholdstilladelse til 2012. Min situation er, at min kone og jeg er gået fra hinanden, og vi vil gerne skilles. Jeg er i et andet forhold med en dansk kvinde og vil gerne blive boende i Danmark sammen med hende og fortsætte min uddannelse og arbejde. Jeg kan forstår, ifølge den ændrede integrationslov, at jeg ikke kan få permanent opholdstilladelse, fordi jeg ikke har arbejdet fuldtid 2 1/2 år i træk, selv om jeg opfylder alle de øvrige krav for at opnå de obligatoriske 70 point. Hvilke muligheder har jeg for at blive i Danmark med min kæreste og eventuelt opnå permanent opholdstilladelse?

sonaz40
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17.09.2010 11:24:46
Kontakt:

Re: skilsmisse og permanent opholdstilladelse?

Indlæg af sonaz40 » 17.09.2010 14:18:33

Jeg ville i dit sted kontakte en advokat, både mht. skilsmissen og din opholdstilladelse !

dandan
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16.09.2010 12:53:13

Re: skilsmisse og permanent opholdstilladelse?

Indlæg af dandan » 23.09.2010 17:18:50

Tak for rådet. Jeg har endnu et par spørgsmål angående permanent opholdstilladelse på individuelt grundlag. Vil det være en mulighed for mig og kan jeg ansøge om dette under separationensprocessen eller først efter skilsmissen?
På forhånd tak

Besvar