Retsopgør i fremtiden vedr Dansk udlændingepolitik

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Rasmussen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15.08.2010 09:15:41

Retsopgør i fremtiden vedr Dansk udlændingepolitik

Indlæg af Rasmussen » 15.08.2010 09:33:11

Hej,

Er der nogen der ville have interesse i at hjælpe med at sammensætte en gruppe mennesker der skal undersøge muligheden for at retsforfølge Danske politikere, samt disses embedsmænd i fremtiden.

Historien har vist at ingen national lov immuniserer politikere og embedsmænd fra et retsopgør ved nationale forbrydelser, også selv om de har handlet i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Derfor vil Jeg mene, at der efterhånden er så mange Danske statsborgere(og udenlandske) der er blevet umenneskeligt behandlet statsmagten, at der burde være grobund for at starte et sådan tiltag.

Eller måske findes det allerede, så hvis der er nogle herinde der sidder inde med viden om lignende tiltag, så ville jeg gerne i kontakt med disse personer.

MVH

Morten Rasmussen.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Retsopgør i fremtiden vedr Dansk udlændingepolitik

Indlæg af fundiver199 » 15.08.2010 09:43:49

Umiddelbart er jeg lidt skeptisk over for ideen om at retsforfølge konkrete personer, fordi det kræver, at man kan bevise, at de har gjort noget ulovligt. Og det er som udgangspunkt meget svært og koster desuden en bunke penge til advokater m.m.

Det er også sådan, at uanset om noget kan forekomme "uretfærdigt", så er det ikke nødvendigvis ulovligt. Og så er det en politisk og ikke en juridisk kamp, der skal til for at få det lavet om.

ÆUG forsøgte for et par år siden at organisere et massesøgsmål imod US for vildledning om EU-reglerne, men måtte opgive projektet p.g.a. bevisets stilling.

ÆUG´s bestyrelse arbejder for øjeblikket på et projekt, hvor vi er ved at undersøge, om man via EU kan angribe dele af den danske udlændingelovgivning for at være i strid med menneskerettighederne.

Umiddelbart vil jeg foreslå, at du tilslutter dig den arbejdsgruppe, hvis du er interesseret i den form for arbejde. Hvis du er interesseret, så kan du sende mig en PM. Så hører du nærmere, når vi har arrangeret det næste møde i arbejdsgruppen.

Besvar