Dansk/Ecuador

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tomjensen00
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25.06.2007 10:03:17
Geografisk sted: Danmark/Ecuador

Dansk/Ecuador

Indlæg af tomjensen00 » 11.08.2007 12:24:30

Hejser, er der nogen der har nogle omplevelser om visum og familiesammeføring med Ecuadorianer.
MVH
Tomjensen00

martin
Indlæg: 1
Tilmeldt: 07.10.2007 16:08:26

Indlæg af martin » 13.11.2007 12:13:33

hej, det har jeg - vi er ved at blive familiesammenført nu - er næsten gået i orden < før hen har hun været her på studievisum
Mvh
Martin

Maria
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28.01.2008 16:29:14

Indlæg af Maria » 28.01.2008 16:39:53

Hej

Selv om det er lang tid siden du har skevet så kan jeg jo lige svare alligevel.

Jeg bor i Malmø med min mand fra Ecuador, her har vi boet i snart 4 år da det ikke kunne lade sig gøre at blive familiesammenført på daværende tidspunkt. Det var en sej omgang at skulle igennem og det tog lang tid, så hvis der er noget jeg kan være behjælpelig med så må du gerne skrive.

Venlig hilsen Maria

Nynne
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14.08.2008 00:10:23
Geografisk sted: Copenhagen

DK-Ecuador

Indlæg af Nynne » 14.08.2008 00:30:17

Hej!
Det er godt nok længe siden det sidste indlæg, men jeg er helt ny på ÆUG og blev helt glad over at se at der er andre dansk-ecuadorianske par! Hurra - vi er ikke alene :)
Min kæreste og jeg arbejder på at få ham til Danmark 6 måneders tid på et arbejdsvisum, ved I hvordan sådan noget foregår?
Og er der nogle specielle besværligheder når han er fra Ecuador, som vi skal være opmærksomme på?
Kh. Nynne.

Maria
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28.01.2008 16:29:14

Indlæg af Maria » 16.08.2008 10:24:39

Hej Nynne

Lige med arbejdsvisum ved jeg ikke saa meget, men hvis din kaereste befinder sig i Ecuador i oejeblikket saa er det jo helt sikkert at han skal forbi det danske konsulat og det er der advarslerne her fra begynder at blinke. Vi har MEGET daarlige erfaringer med dem. Saa pas paa hvad det er de goer, vaer sikker paa at i gemmer alle dokumenter i faar der fra og at i faar forklaringer paa hvorfor de goer som de goer.
Hvis det ikke lykkes saa er der jo altid den svenske ambassade i Bogota, Colombia og de er ydersts hjaelpsomme.
Min mand kom i sidste ende ikke ind via Danmark men via Schweiz og saa derfra her til.

Held og lykke.

Maria

Nynne
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14.08.2008 00:10:23
Geografisk sted: Copenhagen

Indlæg af Nynne » 18.08.2008 12:37:46

Hej Maria!
Mange tak for dit svar.
Jeg har ringet til udlændinge"service" og de sagde at med de ufaglærte jobs som vi har i sigte til ham via venner og familie ikke kan give ham et arbejdsvisum, også selvom det kun er for et halvt år.
Fik I arbejdsvisum til din kæreste via Schweiz? Hvordan gjorde I det?
Ellers må vi jo forsøge at gå efter de "nyopdagede" regler med et par ugers ophold i et andet europæisk land for derfra at få arbejdstilladelse i Danmark... Jeg ved ikke helt hvordan reglerne er, men det gør alle andre vist heller ikke.
Hvis ikke, er det måske en mulighed at bo i Sverige det halve års tid, men jeg ville foretrække Danmark, da jeg studerer her og hvis han skal lære dansk, er det jo også bedst at bo og arbejde i Danmark.
Kh. Nynne.

Maria
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28.01.2008 16:29:14

Indlæg af Maria » 19.08.2008 11:58:32

Hej Nynne

Ahh altsaa det er ikke det nemmeste du har kastet dig ud i!
Nej, et arbejdsvisum er kun til dem som har et job som ingen andre i hele verden kan bestride. Jeg har vaeret der, har staaet med tilbud om forskellige jobs til min mand men det nytter ikke noget naar der er en anden der ogsaa kan. Fik ioevrigt ogsaa af vide at folk fra de nye eu-lande har foersteret! Fedt.

Naa men der skete det at min mand blev smidt ud af mit dejlige land pga 24 aarsreglen og saa stod han jo der i Ecuador igen. Han skulle vaere ude i 3 mdr for at kunne vende tilbage og mens han var der blev der lavet visum krav til Danmark, altsaa kunne han ikke bare rejse ind som turist og faa 90 dage mere.
Han soegte visum, men fik afslag.
Saa flyttede jeg til Malmo for at faa en ende paa det hele og det gik nemt med at faa visum. Svenskerne er flikne mennnesker!
Saa vidste vi ikke helt om det var muligt at lande i CPH eller om det skulle vaere Stockholm saa han gik til det danske konsulat med det svenske visum for at spoerge. De tog hans pas, beholdte det en uge og vupti saa havde de annulleret visumet. FUCK det maa man ikke! Svenskerne ville nu ikke hjaelpe, for vi skulle loese vores problemer med Danmark foerst.
Han har nogle kontakter i Schweiz saa de fik hurtigt lavet et turist visum, hvorefter han fik svensk visum paa den svenske ambasade i Bern.
Hele denne lille joke tog kun 8 maaneder!

Naa men det jeg proever at sige er at det ikke er nemt at faa visum til Danmark! Derfor valgte jeg at rykke alle teltpaele op flytte til et nyt land. Jeg ved det ikke er den bedste loesning men hvad fanden skal man ellers goere.
Maaske kan du undersoege om der er et andet eu-land som han ikke er visumpligtig til for saa kunne han jo rejse der til og saa til Danmark.

Overvej det noeje. Hvis du vaelger at flytte til Malmo er det heller ikke lige meget hvor meget din indkomst er osv. Men det kan du jo bla laese dig til paa denne side.

Hvor kommer din mand fra? Jeg er bare lidt nysgerrig.

Haaber det er noget du fik lidt ud af.

Maria

Besvar