Vært for visumansøger fra Tyrkiet

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Akarl
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27.09.2018 14:44:39

Vært for visumansøger fra Tyrkiet

Indlæg af Akarl » 27.09.2018 14:58:26

Jeg vil høre om der for nyligt er nogle der har stået i nogenlunde samme situation som mig :-)
Jeg har her henover sommeren mødt en sød fyr i Tyrkiet, som gerne vil komme og besøge mig i Danmark nu. Jeg mødte ham på en ferie til Tyrkiet, og skulle så afsted igen 3 uger efter med en veninde, hvor jeg så tilbragte tid med ham.
Han oplyser mig om, at jeg skal sende ham en invitation, men eftersom jeg pt. er hjemmeboende, så er det bedst, at det er min mor som sender den. Kan det passe?
Og vil billeder af os sammen være nok dokumentation? Eller hvad skal der mere til for at få ja?
Vil SU og løn ved siden af være nok til at jeg kan stille mig til rådighed økonomisk? (i følge invitationen)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Vært for visumansøger fra Tyrkiet

Indlæg af mh1 » 27.09.2018 19:47:48

Du kan for det første sagtens være den, der inviterer, selv om du bor hjemme, og din mor kender vel ikke engang din kæreste? Og da Tyrkiet er i gruppe 3 SKAL det være dig, der inviterer. Det koster jo ikke en herregård at have en liggende gæst (går jeg ud fra, han skal være hos jer?), så du kan med SU og løn sagtens være ‘sponsor’. Billeder kan bruges som bevis for a5 I kender hinanden, ja.

Tjek her: https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans ... uristbesøg
mh
Rådgiver for ÆUG

Akarl
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27.09.2018 14:44:39

Re: Vært for visumansøger fra Tyrkiet

Indlæg af Akarl » 28.09.2018 10:09:36

Ja okay. Han mener bare noget andet. Men det må jeg snakke med ham om. Min mor har mødt ham, dog ikke som min kæreste.
Hvis jeg laver invitationen i papirsform, hvordan vedlægger jeg så billeder? Bare som bilag i udprint eller hvordan? Og vil det være en god idé, at fx vedhæftet billet med fra min seneste ferie til Tyrkiet?

Akarl
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27.09.2018 14:44:39

Re: Vært for visumansøger fra Tyrkiet

Indlæg af Akarl » 28.09.2018 10:17:04

Og ang. pkt. 5 i vu2 ansøgningen: Skal jeg sætte kryds ved vært for betalingen af rejsen? Jeg er klar over, at jeg skal sætte kryds ved betalingen af opholdet, men er det en god idé at sætte kryds ved vært i den anden? Selvom han nok selv betaler for flybilletten osv.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Vært for visumansøger fra Tyrkiet

Indlæg af mh1 » 29.09.2018 11:27:48

Hvad han mener er fuldkommen uvedkommende. Hvad der forlanges som betingelser ER vedkommende. Eftersom man som minimum skal være kæreste, vil en invitation fra din mor være nytteløs.

Nej, det er ikke en god idé at sætte kryds for at du betaler billetten. Og mind ham om at han skal have både en reservation på en billet OG rejseforsikring klar til ansøgning.

Send ham dette link, som han skal bruge til ansøgning: http://www.denmarkvac-tr.com
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar