Glade & positive historier

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
slinky
Indlæg: 40
Tilmeldt: 28.07.2008 22:18:37

Glade & positive historier

Indlæg af slinky » 30.07.2008 22:02:43

:D :D

Nå, man kan jo godt blive noget opslidt, træt og nedslået af den her verden af regler, forhindringer og sten på vejen, når man som vi herinde, har valgt at dele livet sammen med een der bor uden for EU.

Så midt i al virakken, tænker jeg at vi skal opmuntre hinanden, og fortælle om alle de gode ting!

Jeg vil gerne fortælle om stjernen i mit liv; Oguzhan :wink:

Vi mødtes da jeg var guide i Alanya. Jeg var træt træt træt af fyre, og havde meget kontant besluttet at det var slut! Skulle bare nyde min single status og livet i varmen.

Da jeg så mødte ham her fyren :oops:

Det var bare lige fra start KÆRLIGHED! Han er så ligeud af posen, rolig og så nem at deale med. Han elsker mig, som det aldrig er oplevet før - puha, de kan jo noget, dérnede i syden :wink:

Jeg var meget - rigtig meget - træt af mit job, og havde glædet mig til at komme tilbage til DK. Men noget af det første Oguzhan sagde, var at han under ingen omstændigheder havde lyst til at vende retur til Skandinavien. Han har boet i Sverige i 18 måneder, og ved godt at livet heroppe ikke er en dans på roser....

Så jeg blev vinteren over.... Vi holdt en uges ferie i Istanbul; toltalt love holiday!
Vi nød livet i det rolige tempo, som der ikke er plads til om sommeren og lærte hinanden rigtigt at kende.

Da vinteren var ved at være ovre, blev mit savn til DK enormt. Vi havde nu besluttet os for at prøve lykken i DK, så jeg kunne lige så godt vende næsen mod det kolde nord, og starte på det hele.....

Det har jeg så gjort - læs evt om min sag og dens udvikling under visum.....

Nu lysner det for enden, og det har da været det hele værd.
Afstanden, frustrationen og de mange opkald - som bare slet ikke er det samme som en aften sammen på sofaen....

Op med humøret derude, det skal nok gå!

Klem Maria
Kærligheden overvinder alt

chris
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13.06.2007 11:07:28

Indlæg af chris » 31.07.2008 18:31:21

tak for dit positive indlæg uha hvor det mener om min store kærlighed havde også besluttet mig aldrig mere mænd hæhæ snydt

og efter at være kommet helskindet igennem regler,flytning osv. er vi faktisk blevet rigtig glade for at måtte flytte til Malmå det er jo en skøn by hvor der er plads til mangfoldighed hærligt. så fra at være ved at slå alle svensker ihjel pga. det fis med dk er jeg blevet den størrest svensker elsker synes de gør det super godt overvejer lige frem at skifte mit danske pas ud med svensk når jeg kan skifte statborgerskab.

Christina

SraPacheco
Indlæg: 55
Tilmeldt: 01.07.2008 11:53:45

Indlæg af SraPacheco » 05.08.2008 21:27:04

Også lige en rigtig positiv historie herfra.
Jeg mødte min store kærlighed på nettet - Livan fra Cuba. Jeg tog til Cuba hvor vi blev gift og søge umiddelbart derefter FS. Vores ansøgning var 110% gennemarbejdet, alle bilag var i orden og det hele blev henholdsvis afleveret ved den svenske ambassade i Havanna (vi blev henvist dertil af det danske konsulat) og indsendt til US.
De modtog det hele den 2/7 og den 16/7 modtog jeg kvittering på at det havde modtaget det og samtidig anmodning om garantistillelse. Jeg var i banken og fik det ordnet, og afleverede papirerne på kommunen 28/7 og allerede dagen efter modtog jeg en kopi af det brev der var sendt afsted samme dag til US om at det hele bare var i orden.
Og i dag 5/8 har jeg så modtaget brevet fra US om at min mand har fået opholdstilladelse og kan henvende sig på den svenske ambassade i Havanna for at få den sat i sit pas.
Jeg er stadig helt overrasket over at det er gået så stærkt fordi man bare har hørt så mange skrækhistorier. Nu mangler vi så bare at han får hentet sin OT og får søgt om udrejsetilladelse fra Cuba hvilket efter sigende skulle tage ca. 3 uger.....og så kommer han :) JUBIIII!!!! Jeg kan slet ikke få armene ned!!!
Så lige et bevis på at det altså også kan gå stærkt, hvis man opfylder alle kravene for at få FS og afleverer en gennemarbejdet ansøgning.
Hilsen Unna

Besvar