Sverige?

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
johnnykromann
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28.07.2008 19:14:18

Sverige?

Indlæg af johnnykromann » 28.07.2008 19:52:12

jeg ved nu ikke hvad jeg skal skrive, da jeg er rimelig utilpas over at laese alt det jeg har laest de sidste mange maander, og jeg er dybt beroert over at maatte fortaelle min kone og boern alle disse ting, og ved snart ikke mere om dette virkelig er dette danmark jeg elsker saa hoejt, og har haft saadan en laengelse efter. jeg har haft arbejde herhjemme i et halv aar nu, og har forgaeves forsoegt paa at faa min kone og boern over, paa en maader hvorefter jeg har rettet mig efter hvad staten har fortalt os , og nu alt dette, vel, det der goer mig rigtigt gal er at i et forsoeg paa at faa mine boern over og starte skole her, har vis sig umuligt da de skal have et cpr # og vaere her i person, skolerne vil ikke hoere paa mig for jeg har et cpr# og min Kone er ved at gaa "nuts" da hun jo ikke bare vil sende dem afsted uden nogle afgoerelse, imellem bankgarantier, saelge det vi har derover, vaere fra USA og skal bruge penge paa at saette sig ned her, er det for mig som om vores regering har glemt hvem vi er og at de foerste fremmest sende os ud i verden, for at laere og bringe det med hjem, og saa viser det sig der er ikke noget hjem mere, nu sidder min mor herhjemme i danmark, og kan ikke forstaa hvordan dette kan ske, mine boern har ikke gjort nogle noget, min kone har kun grjort en ting forkert, hun gifted sig med en Dansker, en viking, et folk der er det glades i verden, jeg kunne blive hved, men er det kun en historie? hvores prinse er gift til anden side , hvis du vil kalde det saadan, har de sat en bank garanti?, hvis du har arbejde i dette land, og betaler skatte og hjaelper samfundet, skal man saa ikke kunne modtage hjaelp,naar der er modgang, eller omvendt, hvis hun og jeg ikke kan mod tage hjaelp hen af vejen, skal vi saa heller ikke betale skat, jeg har arbejde i 14 lande har aldrig ses noget ligende, de sidst 15 aar har USA vaeret mit hjem og de har aldrig formaadet at give mig saadan en afmagt.til mit egenlig spoergsmaal----------
det ser ud som om alle som har de samme problemmer flytter til sverige, Hvorfor, og hvad er kravende for at komme ind i Sverige, i det mindste kunne vi besoege min Mor i ny or nae ?
undskylle min tone og min stavning jeg er ordblink og det hjaelpe hvis ikke noget naar det roere saa dybt. johnny

ps. hvis det er de proever at sortere de gode fra de daarlige , saa kik dog paa straffe atester og de sidste aars bank konto og saa vidre, Lad vaere med at faa de stoerste Dansker til at foegle sig Hjemloese.

Malmöherewecome
Indlæg: 170
Tilmeldt: 14.06.2007 13:32:48

Indlæg af Malmöherewecome » 28.07.2008 22:01:32

Det er ret hypokratisk at den danske regeringen ikke lader sine borgere gifte sig med andre nationaliteter fra fjerne egne, når kongehuset gør det. Men Kongehuset har jo også mange andre privilegerer, så hvorfor ikke også dette?

Vi er ret mange som lider under de diskriminerende udlændingeregler i DK. Personligt er det største problem at min kone kun kan arbejde i Sverige og ikke DK, idet EU åbentbart ikke har et fælles arbejdsmarked. Dette har så ikke så meget at gøre med DKs regler, dog fik vi heller ikke afvide at vi kunne bruge EUs regler til at blive i DK, da vi valgte at flytte til Sverige.

Det er underligt at man som dansk statsborger skal udsættes for alt dette og får helt klart mine tanker over på om man skulle blive svensk eller noget helt andet.

AK AK AK, DK er jo bare et lille hypokrat land, hvor viderne åbentbart ikke er så store. En dag går det nok op for folket og regeringen at det er en kamp i mod udviklingen mod en mere åben verden.

Besvar