Rækkefølge når jeg ønsker min kæreste til DK

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Michael.H
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03.03.2016 16:23:17

Rækkefølge når jeg ønsker min kæreste til DK

Indlæg af Michael.H » 25.03.2016 04:47:42

Jeg har mødt en pige fra Senegal på nettet, og vi har Skypet sammen siden årsskiftet.
Jeg skal ned og besøge hende i starten af april, og vi er meget opsat på at skulle have en fremtid sammen.

Jeg har undersøgt regler og love – og føler mig nogenlunde ”klædt på” i forhold til at sætte gang i den proces, der gerne skulle ende med, at vi kan få et liv sammen her i DK.
Men jeg vil rigtig gerne have et par gode råd eller fif med på vejen, så derfor dette opslag.
Jeg/vi opfylder de formelle krav ift. alder, økonomi, bolig, straffeattest osv.

Min plan er, at jeg efter at have været på ferie hos hende inviterer hende til DK omkring juli på et turist visum.
Medens hun er her i DK gifter vi os og derpå søger vi familiesammenføring på et processuelt ophold.
Er det en realistisk plan - of hvad med rækkefølgen?

Alle relevante kommentarer mv. modtages med kyshånd.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Rækkefølge når jeg ønsker min kæreste til DK

Indlæg af mh1 » 25.03.2016 06:11:30

Er I jævnaldrende?

Især hvis du er væsentligt ældre end hun, dvs. 10 år eller mere, men også hvis I er jævnaldrende, løber I risikoen for at myndighederne mener at ægteskabet er pro forma, og giver afslag på fs, når I har kendt hinanden så kort tid som på ansøgningstidspunktet et halvt år, hovedparten af dette forløb endda kun on-line.

Læs: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... skaber.htm

Chancen for et positivt svar stiger gevaldigt, hvis I slår koldt vand i blodet og mødes et par gange mere før I gifter jer. OBS! Det er ingen god idé at hun bliver gravid, for det vil ikke ændre på en evt. formodning om pro forma.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar