Netværk med andre ikke-muslimer som er gift med en muslim

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Habibalbi
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11.12.2015 04:04:25

Netværk med andre ikke-muslimer som er gift med en muslim

Indlæg af Habibalbi » 11.12.2015 04:40:49

Hej

Jeg faldt lige over dette forum og det er jeg rigtig glad for. Jeg er ikke selv muslim, men jeg er islamisk gift med en sunni-muslimsk mand. Jeg står og skal flytte til ham efter endt studie om under 2 måneder og jeg kunne hjertens gerne tænke mig at møde eller høre fra andre par i blandede ægteskaber. Min mand har kun været i Danmark i et år og han er meget bekymret over når vi snakker om fremtidige børn. Jeg drikker ikke alkohol og har aldrig gjort det, og jeg ved rigtig meget om islam. Jeg har sagt at jeg selvfølgelig vil lære mine børn om islam også, men at jeg ikke kan fortælle dem hvad der er rigtigt eller forkert at tro på, for det må de selv vælge for at det er helhjertet. Min mand møder ofte skeptiske muslimer blandt hans bekendte, der mener, at det er meget svært at få det til at fungere med danskere, da de mener vi er utro og har en meget anderledes kultur. Hver gang får det ham til at bekymre sig om vores fremtid. Når vi er sammen er vi dog utroligt ens i både opførsel og tankegang. Jeg tror både min mand og jeg kunne have godt af at høre fra andre og evt. få nogle nye vennepar, der har fået tingene til at gå op i en højere enhed. Vi er begge i midt/slut 20´erne, men vi ville være åbne overfor at høre fra par i alle aldre og både med og uden børn. Hvordan har I fået det til at fungere? Hvilke kompromisser har i hver især indgået? Der er mange ting i denne retning som jeg rigtig godt kunne tænke mig at have nogen at snakke med om, så skriv meget gerne! :)

Larsm5
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18.03.2014 21:59:11

Re: Netværk med andre ikke-muslimer som er gift med en muslim

Indlæg af Larsm5 » 29.12.2015 18:56:20

Jeg er også gift med en muslim. (kvinde) fra Uganda. Jeg er som danskere er flest med hensyn til religion og går kun i kirke når Jeg er inviteret eller bliver båret derhen.
Vi har ikke nogen konflikter der er alvorlige pga. af dette.
Jege respekterer at hun har et behov for at bede ind imellem. Hun er ikke ekstrem islamist men hun er stærkt troende.
Med respekt og forståelse kommer man langt i et blandet forhold.
Kh
Lars

Mose
Indlæg: 34
Tilmeldt: 25.02.2014 11:54:28

Re: Netværk med andre ikke-muslimer som er gift med en muslim

Indlæg af Mose » 02.01.2016 22:54:41

Hej
Jeg kan godt følge dig og også forstå din mands bekymringer.
Jeg tror det handler meget om kommunikation, kompromis'er og kendskab til hinandens tro, kultur mm.

Min mand kommer fra Tanzania og er muslim. Jeg er kristen og følger Grundvigs livssyn.
Vi er begge uddannet lærere, vi er sidst i 40'erne. Min mand har to børn, hvoraf den ældste er kommet hertil og den yngste forhåbentlig kommer senere. Jeg har selv voksne børn.

Hvis du tror vi kunne få noget ud af at netværke, skriver du bare.
vh

Besvar