økonomisk krav ...bolig i sverige

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sima
Indlæg: 53
Tilmeldt: 09.04.2015 19:03:01

økonomisk krav ...bolig i sverige

Indlæg af sima » 19.05.2015 15:44:58

Gælder økonomisk krav efter at man har fået bolig i Sverige? det kan godt være at man mister sit arbejde lige pludselig, mister man så også bolig efter det eller det er vigtigt er bare at betale huslejen i tiden? man kan jo også godt betale huslejen med det sociale ydelse eller kontanthjælp man får. Er der nogen der kan svare på det.

og den anden spørgsmål, kan man får en bolig i de kommunale boligselskaber, hvis man er på kontanthjælp i Sverige?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: økonomisk krav ...bolig i sverige

Indlæg af skaanebo » 19.05.2015 18:48:36

Der stilles kun krav af økonomisk karakter, hvis I har søgt om opholdskort efter EU-regler.

Der stilles ingen krav til jeres økonomi, hvis du er dansk statsborger og bor i Sverige og der er givet opholdstilladelse til din ægtefælle efter svenske regler.

En person uden skattepligtig indkomst (og der betales ikke skat af socialhjælp i Sverige) eller formue vil have overordentligt svært ved at skaffe sig en bolig, da udlejere gransker folks økonomi, førend de vil underskrive en lejekontrakt. I den situation vil dit bedste bud være at nøjes med at leje et værelse hos nogen privat og ikke en selvstændig bolig.

Hvis du er i job, bør du melde dig ind i en a-kasse, så du er sikret en indkomst, hvis du bliver arbejdsløs.

sima
Indlæg: 53
Tilmeldt: 09.04.2015 19:03:01

Re: økonomisk krav ...bolig i sverige

Indlæg af sima » 20.05.2015 17:00:33

Jeg tror jeg har ikke været god til at forklare eller i kunne ikke forstå lige præsis hvad jeg mente. det jeg ville spørger var at: mister man sin lejlighed, hvis man mister sit arbejde? Jeg er klare over at det kræver økonomisk eller at have arbejde hvis et udlejer underskriver et lejekontrakt.

og det andet spg var at: kan man få en utidsbegrænset lejlighed i det kommunale boligselskaber hvis man er på kontanthjælp i Sverige? så det var lige præsis det kommunale boligselskaber jeg mente. Jeg er klare over at det kræver økonomisk i de andre boligselskaber.

men jeg er i tvivl om at de kommunale kigger også på de økonomisk.Det kommunale burde hjælpe dem der have problemer eller ikke have et job?

Besvar