Kaerlighedsflygtninge i Tyskland?

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
srj
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10.06.2007 21:20:52

Kaerlighedsflygtninge i Tyskland?

Indlæg af srj » 12.05.2008 23:38:19

Kaere alle paa forummet! Nu proever jeg lige at laegge den ind her, saa kan det jo vaere nogen ser det :) jeg er en 23-aarig dansk pige, som har forelsket mig overseas. Nu har jeg brugt et aar paa at rejse frem og tilbage til USA, og for en uge siden blev jeg gift med min amerikanske kaereste i New York, hvor jeg befinder mig paa turistvisum. Vi planlaegger at flytte til Tyskland sammen i loebet af sommer/efteraar. Min mand laerer tysk paa livet loes, og jeg arbejder paa at genopfriske mit eget skoletysk. Vi har begge laenge overvejet frem og tilbage, men glaeder os nu til at slaa os ned sammen. Og nu kommer saa alle de praktiske overvejelser, hvor det kunne vaere helt fantastisk at faa et par gode raad fra nogle der har proevet det samme. Saa har I selv, eller kender nogen der har, flyttet med en ikke-EU partner til Tyskland, giv lyd giv lyd Smile Jeg vil glaede mig!
/Signe :)

nelli
Indlæg: 16
Tilmeldt: 29.10.2007 18:40:27
Geografisk sted: København

Indlæg af nelli » 13.05.2008 10:30:52

Hej Signe,

Jeg har boet i Tyskland sammen med min mand mens vi ventede paa FS.
Hvis du har nogle spörgsmaal, eller andet jeg kan vaere behjaelpelig med, saa skriv endelig :)

mvh. Nelli

srj
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10.06.2007 21:20:52

Indlæg af srj » 13.05.2008 15:20:10

Hej Nelli! Tak for svaret! Dejligt endelig at finde nogen der kender lidt til Tyskland, det ser jo ud til at de fleste vaelger at flytte til Sverige.
Hvor lang tid boede I i Tyskland? Og hvorhenne? Og tillykke med at faa FS i Danmark, haaber det er godt at vaere hjemme igen :)
Jamen jeg har selvfoelgelig en masse spoergsmaal, og al hjaelp er bare super velkommen! Foerst og fremmest vil jeg hoere om proceduren med at faa opholdstilladelse til aegtefaellen har vaeret nogenlunde smertefri for jer? Jeg har laest "Slesvigloesningen" forfra og bagfra, og snakket med det tyske Generalkonsulat her i USA. Og umiddelbart ser det hele ligetil ud, men det ville vaere saa rart at hoere fra nogen der har proevet det selv.
Paa forhaand tusind tak for hjaelpen!
Signe

nelli
Indlæg: 16
Tilmeldt: 29.10.2007 18:40:27
Geografisk sted: København

Indlæg af nelli » 13.05.2008 19:44:41

Hej igen, Signe.. Og tusind tak skal du ha' :) Det er dejlig at vaere tilbage i DK igen. Men indtil videre er det kun mig, som er vendt tilbage. Min mand flytter först op til mig i begyndelsen af naeste maanede, da han stadigvaek arbejder i Tyskland.
Egentlig var grunden til at vi netop valgte at bosaette os Tyskland, at min mand havde studievisum der. Det var ogsaa der jeg mödte ham for nu snart tre aar siden, og siden da har jeg ogsaa rejst frem og tilbage mellem DK og Köln i Tyskland, indtil jeg for 8 maaneder siden flytte permenent dertil for at arbejde fire maaneder, for senere hen at söge om FS efter EU-reglerne.

Lige nu er jeg selv i Tyskland for at hjaelpe min mand med at ''pakke sammen'' og faa gjort vores lejlighed i stand inden flytningen til DK.
Jeg kommer hjem igen om et par dage, og saa sender jeg dig lige en privat besked, lidt mere uddybende mht. flytning og ophold i Tyskland. Selv synes jeg, at det for vores vedkommende forlöb naesten smertefrit.

Du hörer fra mig igen inden laenge..

mvh. Nelli

nelli
Indlæg: 16
Tilmeldt: 29.10.2007 18:40:27
Geografisk sted: København

Indlæg af nelli » 18.05.2008 14:04:52

Jeg har lige sendt dig en Pb :)

Kh. Nelli

Besvar