Lukket ambassaden pga. Muhamed tegninger

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
smukkemolly51
Indlæg: 199
Tilmeldt: 26.08.2007 09:29:16

Lukket ambassaden pga. Muhamed tegninger

Indlæg af smukkemolly51 » 23.02.2008 19:56:36

Hejsa med jer...

Jer der har en muslims mand/kone/kæreste. Eller selvfølgelig også i andre. Har i hørt noget om at den danske ambassade er lukket pga de tegninger?
Min mand skulle have været på ambassaden i onsdags for at søge turistvisum, men den er lukket.
Han ringede så til dem i dag, for at hører om den var åbnet igen.. Her kunne damen ikke engang fortælle hvornår de regnede med at åbne den igen..

Jeg bliver snart sindssyg :cry:

/Louise

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 26.02.2008 15:29:04

Jeg har modtaget nedenstående fra Kairo pr. email. Jeg ved ikke om der er åbent eller ej i Kairo, men tror I nok må forvente nogle af ambassaderne lukker og er i højere beredskab når man tænker på de der nedbrændinger sidste gang....
---


Subject: Til alle danske: Øget medieopmærksomhed omkring Danmark.
Date: Wed, 20 Feb 2008 11:04:01 +0200

Til alle danske,

Som det fremgår af medierne har opmærksomheden omkring Danmark og genoptrykket af en af tegningerne af Muhammed efter de terrorrelaterede anholdelser i Århus den 12. februar 2008 været stigende siden sidste uge.

Det er umiddelbart ambassadens forventning, at denne opmærksomhed må forventes også at fortsætte i den kommende tid. Som det også vil være bekendt fra danske og egyptiske medier, havde ambassadøren forleden dag et møde i det egyptiske udenrigsministerium, hvor tegningerne blev drøftet, og der blev redegjort for de respektive holdninger.

Til jeres orientering gengives nedenfor en udtalelse af statsministeren i forbindelse med hans ugentlige pressemøde g.d.:



"It has been claimed that the fact that the cartoon has been republished in a number of media reflects a lack of respect for the religious feelings of others. Regarding this, I would like to emphasise that the position of the Danish Government remains unchanged. As I have stated on previous occasions - and I have done so on several occasions - I condemn any expression, action or indication that attempts to demonise people on the basis of their religion or ethnic background. I wish to make it quite clear that the Danish Government respects all religious communities, as well as individual religious feelings. The key point of this matter is that Danish authorities have managed actively to prevent an attempted murder. In Denmark, we have freedom of the press, and when a number of free and independent Danish media have decided to reprint the cartoon, it is not for the purpose of insulting the religious feelings of others, but in order to document the background to the planned act of terrorism, which was only prevented through the efforts of the Danish Security and Intelligence Service."

Med venlig hilsen

Ambassaden i Kairo

Besvar