arbejde til spansktalende person

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
freja
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.12.2007 22:36:23

arbejde til spansktalende person

Indlæg af freja » 17.01.2008 17:40:12

Min kæreste på 22 år fra Guatemala opholder sig i øjeblikket på turistvisum i Danmark. Vi har forgæves prøvet at finde et arbejde til ham, eftersom at jeg studerer og det er kedeligt i længden bare at gå hjemme og ikke kunne lave noget eller møde nye mennesker. Han taler selvfølgelig spansk, og noget engelsk (han forstår mere end han taler), men ikke noget dansk. Er der nogle gode råd hvor vi eventuelt kunne finde et arbejde til ham????

hilsen Freja

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 17.01.2008 18:13:53

HAN MÅ IKKE ARBEJDE PÅ TURISTVISUM!!! Turistvisum giver ikke arbejdstilladelse! Prøv istedet at finde et tilbud om gratis danskundervisning hvis du bor i en af landets større byer - ofte afholdes det af Indre Mission eller Frelsens Hær, og det er tilladt, selvom han er her på turistvisum.

Fribo
Indlæg: 43
Tilmeldt: 09.04.2008 22:50:47
Geografisk sted: Danmark

Har også spansktalende kæreste...

Indlæg af Fribo » 22.06.2008 03:36:50

Hej.
Hvis du finder ud af noget med job til spansktalende må du endelig sige til.
Jeg har selv en kæreste fra Chile, som kommer til DK på turistvisum i september, og så er det jo bare om at finde et job inden det udløber!!

ECUADOR
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08.07.2008 13:39:52

Det er ikke så svært

Indlæg af ECUADOR » 08.07.2008 13:46:21

Blot for at sige, at det er ikke så svært som det lyder.
Hvis man er indstillet på at kravle før man kan gå.

Ingen tvivl om at mund til mund metoden er det bedste - og bor I i KBH eller anden stor by er det ikke svært.
Men du skal som den dansktalende person tage kontakten.

Fribo
Indlæg: 43
Tilmeldt: 09.04.2008 22:50:47
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Fribo » 10.07.2008 15:34:49

Er der nogen af jer der ved hvad der sker, hvis min kæreste fra Chile 26 år kommer hertil på turistvisum, søger arbejde og får et? Vil de nægte at give opholds- og arbejdstilladelse når han allerede er i DK???

Vi begynder efterhånden at blive lidt desperate efter en løsning, og bange for at ingen regler vil lade os slippe igennem.

pinole
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06.09.2008 21:17:56

Indlæg af pinole » 13.09.2008 15:39:38

Fribo skrev:Er der nogen af jer der ved hvad der sker, hvis min kæreste fra Chile 26 år kommer hertil på turistvisum, søger arbejde og får et? Vil de nægte at give opholds- og arbejdstilladelse når han allerede er i DK???

Vi begynder efterhånden at blive lidt desperate efter en løsning, og bange for at ingen regler vil lade os slippe igennem.
Man kan finde et arbejde som au pair, så får man opholstilladelse (andre jobs kun kan være sygeplejerske og IT, de som mangler i DK, for et almindeligt job får man ikke tilladelse). Man kan også blive optaget på en skole og få arbejdstilladelse til 15 timer om ugen (og fuldtid i sommeren) - men så skal man kunne engelsk.
Som au pair kan fyre også arbejde :) med børn, fx: en af mine bekendte skulle hente børn i bil fra børnehaven og vente til forældrene kommer hjem. For at få opholdstilladelse, cpr nr og mulighed til at lære dansk, drejer det sig om at finde en familie med børn som vil gør det for ham. Men endelig er der ikke andet udvej end at gifte sig, og derefter slås med udlændingestyrelsen...

wesensteen
Indlæg: 43
Tilmeldt: 10.07.2008 07:44:59
Kontakt:

Indlæg af wesensteen » 06.10.2008 05:53:53

pinole skrev:
Pinole skrev: Men endelig er der ikke andet udvej end at gifte sig, og derefter slås med udlændingestyrelsen...
. Ja Pinole, det er sandt. Det er bare så træls at man skal "slås" med nogen der er ansat - for vore skattepenge - ikke gør som de burde: Vejlede befolkningen. Jeg tror de enkelte medarbejdere gør sit bedste, men det er jo ikke nok, når ledelsen ser ud til at være politisk farvet, og ministeriet modarbejder deres egne borgere, imod borgernes egne rettigheder, med deres des-information og forhaling mm. Det er på tide at tage op K. Larsen's sang igen: "Det er en kold tid, som vi lever i".... :cry: Og tag dog og skift tilbage til det knapt så sminkede navn: Udlændingestyrelsen, det navn siger mere om dette kontor's sande natur! Det skal kontrollere indvandring, ikke være et serviceorgan for borgerne, sådan virker det på mig, og en del andre her i DK, ser det ud til.

gunilla
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21.10.2008 21:11:26

mexicansk kæreste

Indlæg af gunilla » 21.10.2008 21:15:51

Hej.

Jeg vil også gerne vide hvis der er noget. Min kæreste er fra Mexico (vi flyttede sammen til Danmark for nogle måneder siden). Den eneste mulighed for at vi kunne bo sammen i Danmark, var at han studerede her i landet. Så han studerer en mastergrad på Århus universitet. Desværre må han kun arbejde 15 timer om ugen, og han har sendt SÅ mange ansøgninger ud, men ingen firmaer vil have ham, siden han kun må arbejde så lidt, og ikke taler dansk (han taler spansk og engelsk flydende).
Men held og lykke, og håber du har nemmere ved at finde job til din kæreste, end vi har her hos os..

MVH Gunilla

FamilienJuul/Auza
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15.07.2014 21:44:59

Re: arbejde til spansktalende person

Indlæg af FamilienJuul/Auza » 15.07.2014 22:12:49

Hvis nogen hører om noget i Storkøbenhavnsområdet må I også meget gerne give et praj! :D

Besvar