arbejde til spansktalende person

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
freja
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.12.2007 22:36:23

arbejde til spansktalende person

Indlæg af freja » 17.01.2008 17:40:12

Min kæreste på 22 år fra Guatemala opholder sig i øjeblikket på turistvisum i Danmark. Vi har forgæves prøvet at finde et arbejde til ham, eftersom at jeg studerer og det er kedeligt i længden bare at gå hjemme og ikke kunne lave noget eller møde nye mennesker. Han taler selvfølgelig spansk, og noget engelsk (han forstår mere end han taler), men ikke noget dansk. Er der nogle gode råd hvor vi eventuelt kunne finde et arbejde til ham????

hilsen Freja

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 17.01.2008 18:13:53

HAN MÅ IKKE ARBEJDE PÅ TURISTVISUM!!! Turistvisum giver ikke arbejdstilladelse! Prøv istedet at finde et tilbud om gratis danskundervisning hvis du bor i en af landets større byer - ofte afholdes det af Indre Mission eller Frelsens Hær, og det er tilladt, selvom han er her på turistvisum.

Fribo
Indlæg: 43
Tilmeldt: 09.04.2008 22:50:47
Geografisk sted: Danmark

Har også spansktalende kæreste...

Indlæg af Fribo » 22.06.2008 03:36:50

Hej.
Hvis du finder ud af noget med job til spansktalende må du endelig sige til.
Jeg har selv en kæreste fra Chile, som kommer til DK på turistvisum i september, og så er det jo bare om at finde et job inden det udløber!!

ECUADOR
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08.07.2008 13:39:52

Det er ikke så svært

Indlæg af ECUADOR » 08.07.2008 13:46:21

Blot for at sige, at det er ikke så svært som det lyder.
Hvis man er indstillet på at kravle før man kan gå.

Ingen tvivl om at mund til mund metoden er det bedste - og bor I i KBH eller anden stor by er det ikke svært.
Men du skal som den dansktalende person tage kontakten.

Fribo
Indlæg: 43
Tilmeldt: 09.04.2008 22:50:47
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Fribo » 10.07.2008 15:34:49