HASTESAG!! Økonomiske problemer for børnefamilier med FS

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jonas L.
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11.01.2008 12:21:59

HASTESAG!! Økonomiske problemer for børnefamilier med FS

Indlæg af Jonas L. » 11.01.2008 12:46:01

Hastesag om økonomiske vanskeligheder ved familiesammenføring
Jeg er journaliststuderende på SDU og sidder midt i en eksamensopgave om børnefamiliers økonomiske problemer omkring familiesammenføring.
Jeg har kontakt til to familier, der er i store økonomiske vanskeligheder, fordi de har giftet sig og derfor ikke får offentlig støtte som børnetilskud, dagpleje osv.
Imidlertid skal jeg have dokumenteret, at dette er et problem for et antal danske børnefamilier.
Ægteskab Uden Grænser får rigeligt med henvendelser om den slags sager, men organisationen vurderes rent journalistisk ikke som en objektiv kilde.

Så hvis du har kendskab til nogen statistikker, undersøgelser, eksperter eller bare har et bud på, hvor jeg kan finde dokumentation for, at dette generer mange dansk/etniske familier vil jeg meget gerne høre fra dig hurtigst muligt!

Deadline for eksamensopgaven er torsdag d. 17/1. Det er derfor lidt af en hastesag, da jeg gerne skulle have fakta på plads senest tirsdag! Så ring eller skriv endelig om det så er de mest skæve tidspunkter af døgnet.

Skulle opgaven blive bæredygtig nok vil jeg forsøge at få den afsat til en avis efter eksamen, men selvfølgelig kun i samråd med alle kilder.

Med venlig hilsen,
Jonas Larsen, Center for Journalistik SDU.
Tlf: 26646535
Email: jlars07@student.sdu.dk
Mvh,
Jonas Larsen, Center for Journalistik SDU.

Besvar