ja....

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

ja....

Indlæg af krikris » 20.03.2012 09:44:19


Henrik S
Indlæg: 154
Tilmeldt: 01.06.2009 18:02:11

Re: ja....

Indlæg af Henrik S » 20.03.2012 11:26:56

Hej krikris

Jeg ved ikke hvad du mener med "ja"?

Jeg ser kun det sædvanlige forsøg på tilsvining af såvel indvandrere, som af folk der prøver at sætte en anden dagsorden, her Margrete Vestager. Det bekræftes også af, at det er de sædvanlige DF-klakører der dominerer kommentarerne under artiklen.
For mig at se, er det kun endnu et forsøg på at så splid fremfor forsoning i Danmark.

Venlig hilsen Henrik

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: ja....

Indlæg af krikris » 20.03.2012 11:32:56

Nemlig lige det jeg mente @Henrik.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: ja....

Indlæg af fundiver199 » 20.03.2012 11:34:08

En ting, der altid irriterer mig ved denne debat, er at der sættes lighedstegn mellem familiesammenføringsregler og den samlede indvandring til Danmark foruden integrationsproblemer, sociale problemer i ghettoområder og så videre. Men indgåelse af ægteskaber på tværs af landegrænser er jo kun en af de tre måder, folk migrerer på nemlig:

1) Arbejdsmigration
2) Asyl
3) Ægteskabsmigration

Og der bor altså ikke ret mange familiesammenførte thailandske og russiske kvinder eller brasilianske mænd i de såkaldte ghettoområder. Derimod bor der en del flygtninge i disse områder. Og det ville ærlig talt være rart, om både politikere og kronikører snart begyndte at forholde sig til det faktum.

Det kan så godt være, at det også er radikal politik, at Danmark skal have en human flygtningepolitik, og at det er en del af årsagen til, at der kom mange flygtninge til Danmark i 80`erne og 90`erne. Men så må højrefløjen jo kritisere det i stedet for at forplumre debatten ved at gøre det hele til et spørgsmål om familiesammenføringsregler.

Debatten om de her ting er jo decideret fordummende. Og det mest deprimerende er, at hvis man sender en kronik til Berlingske Tidende, som svarer på denne, så har de desværre ikke plads til at bringe den. Det har jeg således forsøgt to gange allerede, hvor Berlingske havde bragt andre kronikker om udlændingepolitik, der havde et lige så lemfældigt forhold til kendsgerninger som denne.

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: ja....

Indlæg af closed1 » 20.03.2012 11:40:48

Det kunne være at sådan en artikel skulle sættes i aviserne som annonce i stedet .Så skal den nok komme i . :D

Henrik S
Indlæg: 154
Tilmeldt: 01.06.2009 18:02:11

Re: ja....

Indlæg af Henrik S » 20.03.2012 12:47:35

@krikris

Altså et suk-"ja..", jamen så forstår jeg bedre. :-)
Og er helt enig.

Der er sgu godt nok herovre i Sverige, jeg er godt nok træt af den danske "debat".
I øvrigt, seneste nyt er, at det lokale DF herovre, SverigeDemokraterne, er gået tilbage, og Socialdemokraterne er gået frem. ;-)

Hilsen Henrik

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: ja....

Indlæg af fundiver199 » 20.03.2012 13:01:37

Ja de danske socialdemokraterne har ikke fået meget andet end katastrofale meningsmålinger ud af at overtage så meget af VKO´s politik, både på udlændingeområdet og den økonomiske politik mm. Og det er vel også klart nok, for hvad skal folk med et parti, som ikke har nogle selvstændige tanker og planer, men som bare overtager andres?

Ok det var langt hen ad vejen også det, som Anders Fogh gjorde, da han forvandlede sig fra ”hulemand” til ”julemand”, men han havde trods alt nogle markante politiske ”varemærker” som skattestoppet og den ”faste” udlændingepolitik, der vitterlig var hans egne, og som var populære hos vælgerne.

Og ok S og SF havde så også hele deres ”fair” økonomiske politik. Men problemet er jo, at den ikke var clearet af med Radikale, som skulle lægge stemmer til den for, at den kunne blive til noget, og desuden må man vist også erkende, at den ikke helt har kunnet holde til et møde med virkeligheden. Og uden den står de to partier altså ret så plukkede tilbage uden hverken en klar selvstændig politik eller særlig mange vælgere. Og mon ikke de to ting i høj grad hænger sammen?

Og når man ser på, hvor nølende små skridt, den danske regering tager i forhold til at lempe alle VKO´s urimelige og unødvendigt komplicerede udlændingeregler, så er det da tankevækkende, at det i Sverige kan lade sig gøre at holde Sverigesdemokraternes vælgertilslutning nede uden at gennemføre hele deres udlændingepolitik.

Jeg ved godt, at jeg bliver meget partipolitisk nu. Men jeg synes virkelig, at det er forstemmende, at vi i Dan-mark i 10 år har haft en så svag opposition, og at den nu er blevet til en lige så svag regering, der dårligt tør bevæge en lillefinger af angst for, at endnu flere vælgere skal løbe over til oppositionen.

Henrik S
Indlæg: 154
Tilmeldt: 01.06.2009 18:02:11

Re: ja....

Indlæg af Henrik S » 20.03.2012 13:17:05

Jamen jeg kan da godt føje til det tankevækkende:
Socialdemokraternas fremgang herovre kommer især efter at de har fået skiftet til en leder, som folk åbenbart har tillid til.

Ikke nogen charmedreng, men uf, tør man nævne det? En fagforeningsmand! :shock:

Kunne der være grund til eftertanke hos de danske socialkammerater her? ;-)

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: ja....

Indlæg af closed1 » 20.03.2012 13:20:44

Stauning eller kaos ! :D

Jo en formand der mener noget ( selv) og som står fast . Det kan vælgerne godt lide .

Juma
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08.06.2007 09:03:36
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: ja....

Indlæg af Juma » 20.03.2012 13:29:16

Meget symptomatisk indlæg.

Udover at flygtninge, arbejds- og studiesøgende, og familiesammenførte blandes sammen i et væk, så bliver "indvandrere" sat mere eller mindre lig med muslimer.

Selvom "fattig Carina"-diskussionen for længst er kørt af sporet, så håber jeg somme tider på en "Carina"-effekt på udlændingeområdet. Altså, at der - ved et tilfælde, som den slags ofte er - kommer en debat eller en diskussion eller et situation, hvor det pludselig går op for folk, hvordan tingene hænger sammen i dag.

Man taler om en før og efter-Carina-æra, hvor et "reformvindue" pludselig har åbnet sig, og hvor det er nemmere at lave hårde reformer uden at tabe vælgere.

Det kunne være fantastisk, hvis der opstod et "vindue" til udlændingeloven, så folk kunne blive lidt oplyste - forudsat, selvfølgelig, at en sådan debat ikke kører af sporet som Carina-debatten.

Besvar