Side 1 af 1

Inkompetente medarbejdere i Udlændingeservice?

: 21.08.2015 13:18:18
af dotGusten
Hvis man kan følge debatten mellem en bruger og Udlændingestyrelsen, så skriger det til himlen, at Udlændingestyrelsen ikke selv er i stand til at se det problematiske i den måde man yder service til brugerne.

17. august 2015: Anne Lise Marstrand-Jørgensen: 'Jeg har aldrig oplevet en så respektløs behandling som i Udlændingeservice'
http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2 ... geservice/

20. august 2015: Kirsa Reinholdt: 'Vi gør vores yderste for at hjælpe brugerne'
http://politiken.dk/debat/ECE2801849/vi ... -brugerne/

20. august 2015: Anne Lise Marstrand-Jørgensen: 'Skandaløst at Udlændingestyrelsen ikke tager kritikken til sig'
http://politiken.dk/indland/ECE2801380/ ... n-til-sig/

Desværre foregår denne debat i Politiken, som ikke ønsker uvedkommende at se debatten, med mindre man abonnerer. Så de, der har adgang kan følge med.

Men kort konkluderet er der vel tale om Dunning-Kruger effekten, hvor den dumme ikke selv ved, at han/hun er dum?

Re: Inkompetente medarbejdere i Udlændingeservice?

: 25.08.2015 15:54:20
af fundiver199
Selve kronikken kunne jeg nu godt læse uden at være abonnent. Det er jo rystende historier, hun fortæller, men selvfølgelig også et partsindlæg.

Måske kan forklaringen på nogen af problemerne være, at flygtningeboomet har tvunget Udlændingestyrelsen til i løbet af kort tid at fordoble antallet af medarbejdere, der arbejder med familiesammenføring.

Så der er blevet ansat en mængde nye sagsbehandlere. Og stillinger af denne type er formentlig så uattraktive, at de i hovedsagen søges af helt nyuddannede jurister.