Det er lovgivningen, der er problemet - ikke Udlændingestyr

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Det er lovgivningen, der er problemet - ikke Udlændinges

Indlæg af fundiver199 » 22.08.2012 16:12:22

Må sige at jeg er enig med skribenten meget langt hen ad vejen. Det er selvfølgelig naturligt nok, at folk vælger at "skyde" på den del af "systemet", som de kommer i kontakt med. Men alt for ofte glemmes eller overses det, at det bagvedliggende problem er selve lovgivningen og de politiske prioriteringer.

Ja nogle gange ser man sågar, at personer, der i årevis har stemt på partier, der støtter og agiterer for "stram udlændingepolitik", bliver rasende på Udlændingestyrelsen, når de selv gifter sig med en udlænding og derefter finder ud af, at de "stramme regler" nu også gælder for dem selv.......

MSH
Indlæg: 273
Tilmeldt: 02.10.2010 12:23:07

Re: Det er lovgivningen, der er problemet - ikke Udlændinges

Indlæg af MSH » 22.08.2012 21:10:30

fundiver199 skrev:Ja nogle gange ser man sågar, at personer, der i årevis har stemt på partier, der støtter og agiterer for "stram udlændingepolitik", bliver rasende på Udlændingestyrelsen, når de selv gifter sig med en udlænding og derefter finder ud af, at de "stramme regler" nu også gælder for dem selv.......
Ja, det er vist det, man på engelsk så rammende kalder 'poetic justice'.. :wink:

resser
Indlæg: 166
Tilmeldt: 05.03.2010 09:56:13
Geografisk sted: København

Re: Det er lovgivningen, der er problemet - ikke Udlændinges

Indlæg af resser » 23.08.2012 20:12:04

Ja, det er vist det, man på engelsk så rammende kalder 'poetic justice'..

Efter min mening er det lidt for pæne ord, jeg synes at det ulækkert med denne dobbelt moral.

Heldigvis er vi forhåbentligt mange, som er de samme nu som før.

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: Det er lovgivningen, der er problemet - ikke Udlændinges

Indlæg af soreng » 29.08.2012 16:20:05

resser skrev:Ja, det er vist det, man på engelsk så rammende kalder 'poetic justice'..

Efter min mening er det lidt for pæne ord, jeg synes at det ulækkert med denne dobbelt moral.

Heldigvis er vi forhåbentligt mange, som er de samme nu som før.
Alle har ret til at blive klogere. ;-) Det er jo ikke ualmindeligt at man har et standpunkt ud fra en ide om hvordan verden er skruet sammen, og så ændrer ens verdensbillede sig en gang imellem, når ens egne omstændigheder skifter.

Mange unge har ofte også en meget stærk mening om hvordan verden er skruet sammen, som vi der har levet i den dobbelt så lang tid eller mere smiler lidt af, og så venter vi så bare på at de bliver klogere. :-D

Den der tror at han er færdiguddannet, er mere færdig end uddannet. :wink:

Besvar