Dansk personnummer

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
VejleFrø
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15.03.2011 11:30:08
Geografisk sted: Vejle

Dansk personnummer

Indlæg af VejleFrø » 19.10.2011 19:40:55

Her lidt om dansk CPR nummer.

Jeg havde fået forståelse af at min kone først kunne få dansk CPR nummer efter hun havde fået opholdstilladelse, men nu har hun allerede fået.

Vi blev gift på rådhuset og havde først været nede på vores lokale kirkekontor for at søge om navneændring i forbindelse med brylluppet, så min kone kunne få mit efternavn efter vi var blevet gift.

Det gik også fint, og lidt sjovt. Under brylluppet da vi skulle skrive under, måtte min kone lige mindes om at hun skulle bruge hendes nye navn når hun skrev under, og ikke hendes pige navn. Panik, hvordan skriver man lige under med et nyt navn, hun havde slet ikke øvet sig i nogen ny underskrift, men det gik da under meget grinen.

Så mente vi da at det hele var i orden og fik da også søgt om FS og venter bare på sagen bliver afgjort.

Nu fik vi så forleden et brev fra kirkekontoret med navneændring bevis, og derpå er der allerede påført hendes CPR nummer, så det fik hun da noget før forventet.
Til stor glæde, så nu kan vi få lavet dankort og ført alle vores papirer up to date noget før forventet.

Lidt glæde er der da også midt i alt forvirringen med familie sammenføringen.

Besvar