abonnement på mobil

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
erdal
Indlæg: 85
Tilmeldt: 01.10.2010 21:51:21

abonnement på mobil

Indlæg af erdal » 23.06.2011 20:06:41

hej og god aften til alle..

denne gang har jeg et meget usædvanligt spørgsmål, men håber på svar alligevel :D
vores plan er nemlig at gøre bruge af fri bevægelighed dvs flytte tilbage til DK på et senere tidspunkt, efter EU reglen..
og har skal man jo kunne bevis reelt ophold, og jeg tænker at bla. at have et TELEFON ABONNEMENT i sverige ville være en start.
MEN i sverige er mobil abonnemeter jo på 2år, altså binder man sig længe, hvis vi søger tilbage til DK inden to år, hvad gør jeg så med min bindingsperiode?? den kan jeg jo ikk bare opsige? og det samme gælder internet osv????

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: abonnement på mobil

Indlæg af Kim P. Nyberg » 24.06.2011 00:48:59

Hvis der findes selskaber i Sverige, som tilbyder forudbetalt abonnement (som du betaler via debit-/kreditkort på nettet på samme vis som eksempelvis Telmore og CBB), så slipper du formentligt for bindingsperioder. Og abonnementet er stadig knyttet til dit navn, da du jo kan bevise ud fra betalingskort-oplysningerne, at du har punget ud for samtaler, sms, mms og data.

Jeg ved ikke om der findes sådanne selskaber derovre, men det kunne måske være værd at undersøge.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: abonnement på mobil

Indlæg af skaanebo » 24.06.2011 06:58:42

Du kan sagtens tegne mobilabonnement uden bindingstid eller med kortere bindingstid. De 24 måneders bindingstid er kun, når du samtidig får en mobiltelefon med i købet, som er subkonventioneret. Men hvis du allerede har en mobiltelefon, behøver du jo ikke en ny, og behøver derfor heller ikke at tegne dig for et langt abonnement

Optimistisk
Indlæg: 59
Tilmeldt: 11.10.2010 19:07:16

Re: abonnement på mobil

Indlæg af Optimistisk » 05.07.2011 08:52:04

Er det et problem hvis man køber en mobil i DK med dansk abonnement, når man benytter sig af Sverigesløsningen?

Jeg har regnet lidt på det og det vil være klart billigst at købe en telefon hos 3DK med mit forbrug, og jeg skal også bruge den til GPS. Da de fleste numre jeg ringer til er danske, ville det ikke kunne betale sig med 3SE.

Endvidere har jeg allerede en gratis firmatelefon (TDC), men det går ikke hvis jeg bruger den hele tiden i Sverige, da det er at nasse lidt for meget på arbejdet. Min kone har også et 3DK abonnement igennem mit navn i forvejen, så det hjælper jo ikke på vurderingen hos Udlændingeservice.

Ville det være et problem at have to abonnementer hos 3DK og intet i Sverige, hvis man kan vise at en stor del af opkaldene er foretaget i Sverige? Udlændingeservice kan vel ikke forbyde én at benytte den billigste løsning som Øresundspendler :-) I forvejen har vi jo forsikringer og bankkonti i Sverige.

Besvar