Skattekort fra Skatteverket

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Adi
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14.08.2010 18:46:58

Skattekort fra Skatteverket

Indlæg af Adi » 18.04.2011 07:18:51

Hej allesammen

Jeg håber, at jeg skriver dette indlæg under det rigtige emne.

Jeg har fået fra Skatteverket, at jeg skal indgive mit årsopgørelse fra 2010, altså at jeg skal udfylde nogle papirer. Jeg antager at alle borgere i Sverige får dette. Eftersom jeg arbejder i Danmark og bliver beskattet i Danmark, så er jeg usikker på hvad jeg skal udfylde hvis noget overhovedet? Jeg er bange for at jeg ikke bliver dobbelt beskattet. Er der nogle begrænset skattepligtige herinde, som kan hjælpe mig?

mvh Adi

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Skattekort fra Skatteverket

Indlæg af skaanebo » 18.04.2011 08:07:46

Hej Adi.

Hvis du ikke har nogen indkomst i Sverige, og hvis du beskattes i Danmark efter reglerne for grænsegængere, så er der ikke så meget at bekymre sig om. Men du skal deklarere til Skatteverket i Sverige, når det sendt dig en selvangivelse. Det kan være, du har haft renteudgifter i Sverige, fx? Renteudgifterne kan du så overføre til din danske opgørelse fra Skat. Du kan få meget mere information om dette hos Skat Øresund og hos Øresund Direkt.

Hvis du hverken har haft nogen renteudgifter eller nogen former for indkomster i Sverige, så er det jo bare at skrive et stort rundt nul på din svenske selvangivelse og aflevere den senest 2. maj.

Adi
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14.08.2010 18:46:58

Re: Skattekort fra Skatteverket

Indlæg af Adi » 18.04.2011 08:26:17

Hej

På de papirer fra Skatteverket står der at jeg har et rentefradrag. Dette kan jeg så ikke benytte mig af, da jeg ikke hører under reglerne for grænsegængere, men er begrænset skattepligtig. Jeg skal prøve at kontakte Skat Ørresund og Skatteverket og høre hvad de har at sige til det.

Mange Tak

MVH Adi

Besvar