Et råd om skilsmisse i Tyrkiet

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
P.K.Jørgensen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31.07.2018 22:53:27

Et råd om skilsmisse i Tyrkiet

Indlæg af P.K.Jørgensen » 01.08.2018 00:08:28

Kære ÆUG
Mit spørgsmål omhandler ikke et tyrkisk/dansk forhold. Kort fortalt mødte jeg for godt et år siden i Tanzania en ung kvinde fra Tanzania. Hun var gift med tyrker fra Istanbul og gravid. Jeg kunne ikke blive helt klog på hvorfor hun var i Tanzania og ikke Istanbul på det tidspunkt. Lidt en flugt måske. Jeg og hende har holdt kontakt siden, hun vil skilles fra manden, og tage til Tanzania med barnet. Hun skriver om en oplevelse af værdiforskelle, kontrol og ensomhed. Hun kender ingen i byen, men hendes bagland i Tanzania er en bedstemor og ikke meget andet. Så det er ikke så godt rent menneskeligt. Men for hende er det bedre end livet i Istanbul.
Spørgsmålene er: Hvad kan jeg råde hende til?
Har I jurist - aktiv der kan kontakte hende i Istanbul?
Vh P

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Et råd om skilsmisse i Tyrkiet

Indlæg af mh1 » 01.08.2018 10:57:35

Min mand er advokat (og juraprofessor) i Istanbul, men vi befinder os til midt september i Tyskland. Jeg skal gøre opmærksom på, at der ikke findes nogen retshjælpsordning, så advokatbistand koster penge, mindsteprisen for en advokat med 5 års uddannelse (bachelor + et års praktik) er 300 TL for en times mundtlig vejledning, 175 TL/time udover den første time, mødet varer.

Bor hun pt i Istanbul og sammen med manden? Kan hun selv betale en advokat?

Vil du giftes med hende efterfølgende, eller hvad er din interesse i sagen?
mh
Rådgiver for ÆUG

P.K.Jørgensen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31.07.2018 22:53:27

Re: Et råd om skilsmisse i Tyrkiet

Indlæg af P.K.Jørgensen » 07.08.2018 14:57:14

Tak for svaret.
Hun bor hos manden og hans familie. Har netop idag snakket med hende over Messenger. Vi er gode venner og min interesse er hun kommer tilbage til hvor hun vil i Tanzania, men hun er svær at forstå både mundtligt og skriftligt. Tilsyneladende kører der muligvis en sag i Istanbul, kan jeg forstå på hende.
Hun har ingen penge selv, men jeg vil godt betale for en vejledning dernede.
Hvem kan jeg kontakte?
Vh pkj

P.K.Jørgensen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31.07.2018 22:53:27

Re: Et råd om skilsmisse i Tyrkiet

Indlæg af P.K.Jørgensen » 07.08.2018 15:01:24

Tak for svaret.
Hun bor hos manden og hans familie. Har netop idag snakket med hende over Messenger. Vi er gode venner og min interesse er hun kommer tilbage til hvor hun vil i Tanzania, men hun er svær at forstå både mundtligt og skriftligt. Tilsyneladende kører der muligvis en sag i Istanbul, kan jeg forstå på hende.
Hun har ingen penge selv, men jeg vil godt betale for en vejledning dernede.
Hvem kan jeg kontakte?
Vh pkj

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Et råd om skilsmisse i Tyrkiet

Indlæg af mh1 » 07.08.2018 20:00:02

Som skrevet er vi ikke i Istanbul før til september. Jeg skriver en pb (personlig besked) til dig med min mands e-mail-adresse, så kan I evt. aftale noget. Du kan skrive til ham på engelsk.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar