Erfaringer med at føde i tyrkiet?

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Camha
Indlæg: 1
Tilmeldt: 07.01.2016 11:22:05

Erfaringer med at føde i tyrkiet?

Indlæg af Camha » 07.01.2016 11:26:43

Hej,

Min mand og jeg befinder os pt i danmark men rejse tilbage til tyrkiet og vil derfor skulle føde i tyrkiet.

Er der nogle herinde der har erfaringer med at føde i tyrkiet?

Jeg har hørt, at manden ikke må være tilstede i værelser under fødsel - er det korrekt?
Hvad koster det?
Hvor mange dage bliver man på hospitalet efter fødsel?

Jeg håber der er nogle der vil dele deres erfaringer.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Erfaringer med at føde i tyrkiet?

Indlæg af mh1 » 09.01.2016 12:10:40

Jeg har ingen egen-erfaring, men en dansk fb-veninde, som har prøvet det for ikke så længe siden, på SGK, dvs. den tyrkiske sygesikring, og offentligt hospital. Bestemt ingen eventyrforestilling!

Nej, manden må ikke komme med.

Du får ikke lov at føde i den for dig bekvemmeste stilling, men tvinges ned på ryggen og lægen kan finde på at prøve at mase dit barn ud :shock: Jordemødre og sygeplejersker er ringe uddannet, og du har intet at skulle have sagt. Udskrivning stort set, så snart de kan få dig på benene.

Det kan kraftigt anbefales at tegne en fødsels-forsikring, så du kan føde på privathospital, få enestue og blive et par dage. Sørg dog for at undersøge kvaliteten på det private hospital. Min svigerindes seneste fødsel ved kejsersnit på privatklinik var absolut heller ingen god oplevelse pga. lægesjusk.

Prisen på fødsel på privathospital løber let op i mellem 5.000 og 12.000 DKK.

Ved forsikring er der ofte kobling mellem forsikringsselskab og hospital, fx hos denne:
http://www.acibademsigorta.com.tr/tr/saglik/dogum.aspx

Andre muligheder er https://www.ergoturkiye.com/yuzde100saglik

Hvis du ikke er tyrkisk statsborger, skal du være opmærksom på at der i nogle områder er meget lang ventetid på at få opholdstilladelse. Jeg fik i november tid til at søge forlængelse - den kan jeg få lov at aflevere midt i marts. Udenlandske statsborgere kan ikke få SGK, før de har opholdstilladelse. Hvis du er dansk, og din mand er tyrkisk statsborger, og I har været gift og samlevende mindst 3 år, kan du søge tyrkisk statsborgerskab nu, og dermed blive dobbelt statsborger.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar