Kontanthjælp og giftes ??

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Almostmarried
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27.06.2015 22:04:50

Kontanthjælp og giftes ??

Indlæg af Almostmarried » 27.06.2015 22:08:30

Hejsa,

Jeg faldt ved et tilfælde over denne side, og håber at nogen måske kan hjælpe mig.

Jeg har gennem noget tid været kæreste med en amerikaner, der uheldigvis sidder i fængsel i Texas.
Han har friet til mig, og jeg vil så gerne sige ja. Men hvordan vil det påvirke min kontanthjælp ?

Han er jo af gode grunde ikke i stand til, at komme til Danmark, så han kan ej heller forsørge mig.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Kontanthjælp og giftes ??

Indlæg af skaanebo » 27.06.2015 23:05:08

Er det ikke mere hendigtsmæssigt at vente på, st han løslades? Så kan I sammen planlægge jeres fremtid.

Det vil give dig en masse bureaukratisk besvær, hvis du gifter dig, mens du er på kontanthjælp, da du så skal bevise, at din ægtefælle ikke har formue eller indkomst til at forsørge dig.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Kontanthjælp og giftes ??

Indlæg af mh1 » 28.06.2015 17:30:55

At din kæreste har friet, og du siger ja gør jo absolut ikke at I dermed flux er blevet et ægtepar.

For at det kan blive til noget, skal I vies af en eller anden myndighedsperson, eller (efter texansk lovgivning) underskrive en erklæring på at I er ægtefæller i kraft af at I på en bestemt, angivet dato har erklæret at ville være det, OG i umiddelbar forlængelse af dette har levet sammen som ægtepar. Det lader sig jo selvsagt ikke gøre så længe din kæreste sidder i fængsel.

Et hovedkrav for at få en udenlandsk vielse godkendt i DK er at begge parter har været fysisk til stede ved vielsen. En vielse pr. brev eller skype vil ikke blive anset for gyldig.

En regulær vielse med vielsesattest fra USA vil du let kunne få anerkendt i DK, men en uformel indgåelse af ægteskab, ville ikke være gyldig i Texas før den er blevet registreret der, og derfor naturligvis heller ikke i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar