Nyt pas - hjælp!

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fbh71
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18.09.2007 10:29:49

Nyt pas - hjælp!

Indlæg af fbh71 » 10.06.2008 14:36:52

Hej, jeg vil høre om i har nogen erfaring med at søge om forlængelse af et Ukrainsk pas? Jeg er gift med en sød Ukrainsk pige i nu snart 3 år, og til næste år udløber hendes pas. Ambasaden siger at hun skal udfylde ansøgningsskemaet på Ukrainsk, men hun er Russisk talene, og så er de ikke så hjælpsom, og desuden skal man give tilladelse til at hun må bo her i landet fra sine forældre. Der må jeg sige at det sidste lyder underligt, men har ikke kunne fået svar på dette.

Kan i hjælpe mig om hvad jeg gør videre eller nogle jeg kan kontakte mhp. at komme videre med hendes ansøgning af hendes pas, jeg ønsker ikke at miste hende nu, især efter at hendes familie stejler over for os.

BlueEyeZ
Indlæg: 81
Tilmeldt: 12.06.2007 22:57:55

Indlæg af BlueEyeZ » 10.06.2008 17:58:47

Nu ved jeg ikke hvor langt ukrainsk og russisk ligger fra hinanden, men normalt er det oplysninger som navn, fødselsdato og fødested, som man oplyser i forbindelse pasansøgninger, så vidt jeg lige er orienteret.
Og det bliver vel ikke anerledes på andre sprog?? Navn og fødselsdag er jo det samme uanset sprog?

Jeg mener bare, at umiddelbart bør man måske kunne udfylde ansøgningen med relavante oplysninger uanset om spørgsmålene er skrevet på russisk eller ukrainsk?

matildeudenh
Indlæg: 173
Tilmeldt: 19.12.2007 21:57:11

Indlæg af matildeudenh » 11.06.2008 14:28:16

Jeg synes at I skulle prøve at finde en tolk der kan hjælpe jer, hvis ambassaden ikke er så servicemindede. Prøv at google "ukrainsk tolk." Der er sikkert nogen der taler både russisk, ukrainsk og dansk.

Parsifal25
Indlæg: 47
Tilmeldt: 09.06.2007 07:41:40

Indlæg af Parsifal25 » 11.06.2008 21:08:53

Hej fbh71,

Lyder lidt underligt.

Jeg har talt med min ukrainske forlovede og hun synes det lyder mærkeligt, at din kone ikke taler ukrainsk når hun er ukrainsk statsborger (min forlovede taler primært russisk, men hun forstår, læser og skriver da ukrainsk selvom hun har gået i russisk skole).

Hvad er det din kone ikke kan udfylde i pas-ansøgningen? Der er vel blot tale om at opgive navn, fødselsdato og lignende almindelige oplysninger?

Vi forstår heller ikke rigtigt hvorfor din kones forældre skal give tilladelse til at din kone kan bo hos dig. Hvis i har fået familliesammenføring må hun da være over 24 år og dermed myndg (selv efter ukrainsk lov)

Mvh.

Parsifal25

Besvar