Afslag på behandling af asyl.

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kampala
Indlæg: 20
Tilmeldt: 02.01.2010 10:07:17

Afslag på behandling af asyl.

Indlæg af Kampala » 19.10.2014 12:25:38

Hej jer søger lidt vejledning og råd om det overhovet er mulig vi har en fremtid sammen.

MIn kæreste lande i Portugal på et turistvisa, og tog så til Danmark og søgte Asyl.

HUn her nu fået at vide at de ikke vil behandle sagen i Danmark da hun kom til Portugal som turist.

Ved udstedelse at visa til Portugal afgav hun sit fingertryk.

Hun kommer fra Kenya.

1) Kan de sende kvinden tilbage til Portugal. for behandling af asylsagen.

Hvis hun går under jorden, og bliver gravid med mig som far, og føder mit barn her i danmark, bliver hun så sendt hjem, uden barn da jeg jo så klart vil nægte det, og derved komme under reglerne for at mor og barn skal have samvær.

Jeg har læst herinde, at vi kan tage til Sverige blive gift, og hun tager tilbage til Kenya, og vi derefter søger om familiesammenførelse, da hun jo ikke er her i Danmark på lovligt ophold.

Ved det godt det ikke ikke de bedste betingelser, men jeg er bare faldet pladask for kvinden, hun er 31 og jeg er 56.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Afslag på behandling af asyl.

Indlæg af mh1 » 19.10.2014 18:17:46

Ja, de kan sende hende til Portugal, som sandsynligvis vil nægte hende asyl - allerede fordi hun kunne få et turistvisum er chancen for asyl ringe.

Da hun har misbrugt sit turistvisum vil hun få en visum-karensperiode på 5 år. Den er dog ikke til hinder for en senere familiesammenføring, men det er altså ikke lige så enkelt at blive gift i Sverige. Bl.a. skal hun jo have de nødvendige dokumenter på at hun pt er ugift.

At gå under jorden og tro at en graviditet kan hjælpe til at man får lovligt ophold i DK er naivt i DEN grad. Det hjælper ikke en dyt.

Jeg VED det selvfølgelig ikke, men der er en vis risiko for at kvinden er mere forelsket i dit statsborgerskab end i dig som person. Det kan du finde ud af, hvis du foreslår hende at DU rejser med hende hjem til Kenya så I kan bo der, og hun kan forsørge dig indtil du kan finde job.
mh
Rådgiver for ÆUG

Kampala
Indlæg: 20
Tilmeldt: 02.01.2010 10:07:17

Re: Afslag på behandling af asyl.

Indlæg af Kampala » 20.10.2014 20:06:13

Det jo lige det..at hun helt sikker mere ops på en opholdstilladelse frem for mig, den her jeg regnet, faktisk.

så det nok nemmere bare at glemme den lille flørt...og håbe hun selv klare skærene.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afslag på behandling af asyl.

Indlæg af skaanebo » 20.10.2014 20:31:09

Ja, der er utroligt mange, som er så beflippede på at komme til Europa for enhver pris, at de er klar til noget nær hvad som helst.

Hvis hun er reel flygtning og er blevet forfulgt i sit eget land, får hun i sagens natur opholdstilladelse og flygtningestatus i Portugal. Ellers vil hun blive afvist og sendt retur.

Og er man asylsøger, er det nok mest reelt at lade en asylansøgning blive prøvet af de relevante myndigheder og ikke klamre sig til håbet om at finde kærligheden i Europa.

resser
Indlæg: 166
Tilmeldt: 05.03.2010 09:56:13
Geografisk sted: København

Re: Afslag på behandling af asyl.

Indlæg af resser » 27.10.2014 17:37:28

Også held og lykke til dig Kampala.
Jeg tror ikke at du er alene om denne situation, mange fortæller ikke andre om at de har følt sig snydt, så flot at du i dette forum fortæller om din situation, så andre kan gennemskue sådan en situation og lære af dig.
Man skal altid være mistænksom, hvis en kvinde fra den 3 verden er meget yngre end en selv, som Skaanebo siger så vil nogle af disse kvinder gøre alt hvad de kan for at få opholdstilladelse i Europa.
Hvis man selv er 56 år, så er det mest sikkert at finde en udenlandsk kvinde mellem 45 år og ens egen alder, og de findes også, blandt dem som ønsker at gifte sig med en europæisk mand.

Besvar