millioner af spørgsmål

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bodillen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09.07.2014 23:52:59

millioner af spørgsmål

Indlæg af Bodillen » 10.07.2014 00:12:42

Hej
Jeg har lige et pr spørgsmål med hensyn til at jeg har en udenlandsk kæreste. Jeg er dansk er Flex jobber. 37 år. Får boligsikring og børnepenge. Han er fra Gambia. Gambisk pas 32 år. Men har opholdstilladelse i Spanien hvor han har været siden 2005. Han har tilladelse til at rejse frit i EU. Jeg har Mødt ham i DK hvor han var på besøg ved familie.(onkel) i august,September 2013. Han var bortrejst I oktober og det meste af November. Tilbage ved onklen og mig i slut nov. Hvor vi blev Kærester. han holdt jul nytår her. Han rejste hjem til Spanien slut januar 2014. Skype,Facebook kontakt i mdr. Og vi vil gerne høre om regler osv med henblik på at se hinanden mere.
Kan han flytte til DK ? Besøge mig Under hvilke regler ? Cpr nr ? Arbejds muligheder ? må han søge job i dk ? nogen forskel Hvis evt job kan findes på kontrakt inden ? DK test hvornår skal den tages ? Meldes ? Hvis man dumper kan ny tages ? bliver han udvist? Priser? Fra hvornår skal han tilmeldes på en adresse. ? andre ting ? synes det er svært at finde ud af og vi vil gerne gøre tingene rigtigt så vi ikke kommer i klemme nogen steder. Hvad Hvis/når vi vil giftes. Hvordan og hvilke regler? Økonomi ? Papirer? Test? vh bodillen

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: millioner af spørgsmål

Indlæg af skaanebo » 10.07.2014 02:38:56

Har du læst menupunktet Rådgivning øverst her på siden? Du har alt for mange spørgsmål til, at de kan besvares samlet. Tag dem et ad gangen.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: millioner af spørgsmål

Indlæg af mh1 » 10.07.2014 13:11:01

Kan han flytte til DK ?
Ikke uden videre, nej. Hans spanske opholdstilladelse er ikke til nogen hjælp i DK.

Besøge mig Under hvilke regler ?
Almindelige regler for besøg indenfor Schengenområdet: 90 dage ad gangen, og han skal være ude 3 mdr. før han kan komme igen.

Cpr nr ?
Kan han kun få hvis han får opholdstilladelse.

Arbejds muligheder ?
Næppe store, medmindre han har nogle særlige kvalifikationer, som der er behov for i DK.

må han søge job i dk ?
Ja.

nogen forskel Hvis evt job kan findes på kontrakt inden ?
Han skal have særlige kvalifikationer, som man ikke kan finde hos nogen der i forvejen bor i DK, for at få arbejdstilladelse.

DK test hvornår skal den tages ? Meldes ? Hvis man dumper kan ny tages ?
Se på https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... aeller.htm

bliver han udvist?
Ja, hvis han ikke får eller kan bevare den midlertidige opholdstilladelse.

Priser?
Se på https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... _dansk.htm

Fra hvornår skal han tilmeldes på en adresse. ?
Kan han først blive når og hvis han får opholdstilladelse.

andre ting ? synes det er svært at finde ud af og vi vil gerne gøre tingene rigtigt så vi ikke kommer i klemme nogen steder. Hvad Hvis/når vi vil giftes. Hvordan og hvilke regler? Økonomi ? Papirer? Test?
Se på http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /aegteskab og i det hele taget under punktet RÅDGIVNING øverst på siden.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar