Spanien

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kalibang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25.06.2014 20:44:54

Spanien

Indlæg af Kalibang » 26.06.2014 13:31:34

Hej Jeg vil flytte til Spanien og vil have min Kæreste med som pensionist er der mange problemer Særlig Penge så der er tænkt lange tanker i flere år --- Jeg flytter til Spanien får lejlighed og Ophold -- jeg vil have min kæreste til Spanien som Turist i 3 mdr. Er det da mulig at søge om ophold til hende efter eu reglerne medens hun er der som Turist hvis alle papier er i orden ?????? kæresten er fra Filippinerne vi har kendt hinanden i 7 år og at vi har haft et fast forhold i over 18 måneder


Venligst Carlos

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Spanien

Indlæg af mh1 » 26.06.2014 20:30:06

Det er helt de samme regler som for at flytte til Sverige. Dog er det spanske bureaukrat måske lidt sværere at finde ud af, og tungere at danse med.

Endvidere er der ingen aftale mellem DK og Spanien om dobbeltbeskatning mere, hvilket vil sige at du bliver beskattet i begge lande.

Det er IKKE nok at I har haft et fast forhold i 18 mdr., I skal have BOET SAMMEN på lovlig vis (dvs. den ene af jer skal have været tilmeldt på en fast adresse sammen med den anden).

Hvis I ikke kan dokumentere at have boet sammen enten i DK eller Filippinerne eller et tredje sted i ca. 18 mdr., så kan I ikke bruge EU-reglerne uden at blive gift.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar