Alt for mange ting i hovedet på mig

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
d_e_m
Indlæg: 306
Tilmeldt: 07.11.2012 23:03:37

Alt for mange ting i hovedet på mig

Indlæg af d_e_m » 17.02.2014 14:31:50

Min mand er fra Tyrkiet , jeg er selv dansk-tyrkisk kvinde som er opvokset i Danmark min mand kom her så til gennem sverigeløsningen og har nu et eu opholdskort, vi har et barn som også er dansk statsborgerskab . Jeg har altid haft en drøm om at flytte til Tyrkiet og simpelthen bo der, men kender overhovedet ikke reglerne om hvad det så vil ske med vores danske statsborgerskab , hvis vi en dag flytte kan vi så nogensinde komme tilbage og bo i Danmark igen.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Alt for mange ting i hovedet på mig

Indlæg af mh1 » 17.02.2014 16:34:43

Der sker intet med dit statsborgerskab ved at du flytter, heller ikke med dine børns.

Dine børn har dobbelt statsborgerskab, dansk fra dig og tyrkisk fra deres far, og det kan de blive ved med at have, og de kan ikke forhindres i at flytte til DK når de bliver voksne, hvis det er det de vil.

Hvis du ikke allerede (også) har tyrkisk statsborgerskab, så kan du muligvis med fordel få det - MÅSKE kommer der en ændring i den danske lov om statsborgerskab, så det bliver tilladt for danskere at få sig et ekstra, uden at skulle af med det danske. MEN lovforslaget er ikke engang kommet gennem første behandling endnu. Det skal ske i denne måned, og vi skal nok ikke regne med vedtagelse før allertidligst senere i år.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar