advokat

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
muni
Kontakt:

advokat

Indlæg af muni » 04.03.2008 22:40:19

hej

Er der nogen der keder en god advokat.
Har brug for hjælp til at vende tilbage til DK via EU-reglerne

monies

Indlæg af monies » 05.03.2008 06:05:10

Hej Muni
Jeg troede at det var nogenlunde simpelt at vende tilbage til Danmark på Eu-reglerne. Der er ikke mere forsøgerkrav og boligkravet er ikke så svært at opfylde. Jeg er nysgerrig, da vi selv skal til Danmark - på et tidspunkt - via Eu-reglerne. Hvilke problemer har du? En advokat er dyr, men du kan få gratis råd her i forum, og du kan bede ÆUGs rådgivning om at hjælpe dig.

Mange venlige hilsner
Monies

muni
Kontakt:

Indlæg af muni » 05.03.2008 12:22:38

hej monies

Jeg har brug for en advokat fordi, min mand var asyl ansøger i Dk og fik afslag og vi søgte derefter fs og fik afslag og en udrejses dato som vi ikke overholdt, fordi vi var i gang med barnløshedsbehandling.

Vi rejste til sverige da jeg var færdig med behandlingen.

Jeg er bange for at de i DK vil give mig afslag på grund af at vi tidligere ikke overholdte den aftale vi havde med dem omkring udrejses datoen.

Har spurgt om råd herinde men fik intet svar.
Så jeg gik udfra at det er for kompliseret, siden igen kan svare mig på det.

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 05.03.2008 15:55:05

Hejsa

har sendt dig et brev i din private

Håber det er ok..

/Louise

monies

Indlæg af monies » 05.03.2008 18:16:35

hej moni
Jeg kan godt se at det er en grim situation I står i. Men jeg er sikker på at i kan rede sagen ud med politiet. I skal selvfølgelig kunne forklare hvorfor I ikke mødte op som aftalt. Jeg er ikke så erfaren i dette forum, men jeg vil ønske Jer alt mulig held og lykke, og jeg håber nogen kan hjælpe Jer.

Mvh Monies

Akinyi.co.ke
Geografisk sted: Vestamager/Kenya/tidligere Malmø

Indlæg af Akinyi.co.ke » 06.03.2008 11:32:57

Hej Muni,

Det er altså ikke sikkert at jeres tidligere sag i DK er registreret. Du burde undersøge dette før panikken spreder sig for vildt.

Min mand har for nyligt opnået opholdstilladelse og havde lignende sag i DK, før vi flyttede til Sverige:

Da min mand i 2003 fik afslag på fs og det grimme stempel med "forsvind indenfor 15 dage" blev sat i hans pas, blev han 1 dag ekstra i Danmark. Dette vidste politiet udemærket, eftersom vi var på tv og i aviser pga. sagen. Politiet ringede på 16. dagen og sagde at min mand skulle indfinde sig på stationen og aflevere hans pas inden kl 14. Jeg ringede tilbage til dem om formiddagen og sagde, at han havde forladt Danmark. Politiet henvendte sig aldrig til mig, men havde fat i vores advokat, som fortalte dem, at min mand var rejst til en mere venligsindet land. Dette blev aldrig undersøgt nærmere. Som sagt er vi på vej til at flytte tilbage til DK og har nu alle papirer i orden.

Jeg arbejder i lufthavnen og har i den forbindelse jævnlig kontakt med politiet derude. Jeg spurgte dem engang om, denne sag står noteret under mit cpr.nr el. lign. Jeg fik svaret "nej" og fik at vide, at ville jeg undersøge sagen nærmere var det fremmedpolitiet, jeg skulle kontakte.

Eftersom i opholder jer lovligt i Sverige, sker der ikke noget med dig og din mand ved at ringe til politiet og spørge dem om situationen.

Held og lykke!!

Mvh Vinnie

ZB

Indlæg af ZB » 06.03.2008 12:13:20

Hejsa

Får du alligevel brug for en advokat:

www.fauadv.dk

muni
Kontakt:

Indlæg af muni » 06.03.2008 14:34:59

Hej igen

Jeg har ringet til politiet idag. Vidste ikke rigtig hvem jeg skulle ringe til, så jeg ringede til den politimand, der arbejdede med sagen den gang.

Han spurgte om min mands navn og fødselsdato, og sagde at han ville undersøge sagen nærmere, for at finde ud af om det er sandt, at vi bor lovligt i sverige.

Jeg sagde at jeg bare kan sende noget der bekræfter dette. Det var så iorden med ham.

Håber at alt er iorden nu.

Mange tak til jer alle sammen.

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 06.03.2008 18:04:54

Hejsa...

Så vil det sige... At hvis feks min mand får afslag på fs. Så kan vi vælge at "flygte" til sverige, selvom han skal rejse hjem.
Og så kan vi få opholdstillade i Sverige.. ?

Sverige... er de ligeglad med. om et par der kommer, er blevet udvist for Dk? eller ihverfald den ene?

hvordan ser fremtidsudsigterne ud for at komme tilbage til Dk så?

Akinyi.co.ke
Geografisk sted: Vestamager/Kenya/tidligere Malmø

Til Smukkemolly

Indlæg af Akinyi.co.ke » 08.03.2008 18:11:42

Hejsa,

Det vil sige, at din mand naturligvis skal have lovligt ophold i Sverige for at kunne indgive ansøgning om opholdstilladelse. Bare fordi han evt. ikke opnår opholdstilladelse i Danmark og skal forlade landet, behøver han jo ikke rejse hjem. Han kan rejse, hvorhen det skal være, så længe han har lov til det evt. i form af et visum.

Sverige bør ikke have nogen mening om, hvad hans "historie" er i et andet land, så længe han har lovligt ophold i Sverige.

Der er ingen problemer i at søge tilbage til Danmark igen, så længe tingene er foregået lovligt.

Venlig hilsen

Besvar