Fængsel

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Betina

Fængsel

Indlæg af Betina » 02.02.2008 21:54:00

Hejsa

Jeg håber at der en eller anden der kan hjælpe mig da jeg er meget panisk og i tvivl om noget :-)

Min tyrkiske kæreste siger at han kan komme i fængsel op til 2 år -
hvis han ikke kan betale et bank lån i en tyrkisk bank på 3000 dollars til tiden.

Er der nogen som ved om dette er korrekt ?

Hilsen
Betina

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 03.02.2008 15:13:31

Hejsa Betina

Da jeg startet med at snakke med min mand. Som er ved at være mange måneder siden. Fortalte han faktisk om en bekendt der havde benyttet sig af det samme. Dette er så landet Algeriet.
Men havde helt fortrængt det. Men da du skrev det var der noget der kimede.

Men han fortalte mig også at det er et banklån, over en periode, og hvis man ikke betalte det tilbage inden det udløb, så risikerede man fængsel. Han fortalte de var mange fattige fra Algeriet. der benyttet sig af det. Men faktisk ingen der havde mulighed for at betale det tilbage. Da pengene er meget små i algeriet.

/Louise

SIHA
AUG Board
Geografisk sted: København

Indlæg af SIHA » 03.02.2008 22:07:58

Hej Betina

Jeg har lige spurgt min mand (som er tyrker), om det er sandt, og han bekræfter det er sandt. Man bliver dog ikke smidt i fængsel med det samme. Typisk kommer der morarenter på, og hvis man efter et længere stykke tid ikke betaler, ja så ryger man i fængsel.

Mvh.

Sidse
Medlem af ÆUGs bestyrelse

Betina

Indlæg af Betina » 20.02.2008 15:29:12

SIHA skrev:Hej Betina

Jeg har lige spurgt min mand (som er tyrker), om det er sandt, og han bekræfter det er sandt. Man bliver dog ikke smidt i fængsel med det samme. Typisk kommer der morarenter på, og hvis man efter et længere stykke tid ikke betaler, ja så ryger man i fængsel.

Mvh.

Sidse
Hej Siha

Mange tak for svaret... Jeg troede virkelig ikke at man kunne komme i gælds fængsel... Men så vil jeg gerne høre dig ad om du ved hvad et viza koster til Danmark og hvor vi skal søge henne ? Hvilke papire skal min mand have med og hvad skal jeg have med af papiere ? Jeg er godt nok en del forvirret af hvad der forventes... Min mand siger at vi skal være officielt gift i Tyrkiet for at kan få et viza... ved du om det er rigtgt... Jeg er dansk ! Hilsen Betina

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 20.02.2008 18:26:12

Hej Betina.
Du mener hvordan din kæreste kan få visum til Danmark? I behøver ikke være gift for at han kan få visum!!!
Du sender en invitation til ham hvori du fortæller lidt om jeres forhold, hvor længe I har kendt hinanden, hvornår I sidst mødtes, og at I nu vil søge om visum til ham så han kan besøge dig her i DK og hvor lang tid I har planlagt han skal være her (max 90 dage). Du kan også skrive, at du afholder alle hans rejseomkostninger, sørger for returbillet og rejseforsikring, der dækker i alle Schengen lande op til 30.000 euro. Han skal så indgive ansøgning om turistvisum på den danske ambassade i Tyrkiet og vedlægge invitationen fra dig. Når US har modtaget ansøgningen sender de et spørgeskema til dig vedr. jeres forhold og du skal sende evt. dokumentation (billeder, breve, mails, stempler i dit pas fra Tyrkiet osv.). Endelig får I svar om han får visum.

www.nyidanmark.dk kan du læse mere om visumreglerne, bla. de generelle betingelser for at en udlænding kan få visum, altså hvilke krav ansøger skal opfylde (http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... ves_visum/)
Ansøgningsblanketter som din kæreste skal udfylde findes her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Blankett ... ject=Visum (vælg Visum og 1. gang).
Da din kæreste er fra immigrationslandegruppen (http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm) skal du sandsynligvis stille en bankgaranti på ca. 55.000 for at han kan få lov at komme herop. Hvis du skal det og I gifter jer og samtidig søger FS mens han er her, så mister du disse penge til US!

Der er mange her på forum med tyrkiske kærester/ægtefæller. Brug evt. søgetjenesten øverst til at finde svar på dine spørgsmål. Eks søg på visum og Tyrkiet og du vil finde flg. search.php?mode=results

Jeg kan godt forstå du gerne vil have din kæreste på besøg, men det løser jo desværre ikke problemet med gælden. Håber I finder en løsning og at din kæreste kan komme og besøge dig!

SIHA
AUG Board

Indlæg af SIHA » 20.02.2008 21:25:37

Betina skrev:
SIHA skrev:Hej Betina

Mvh.

Sidse
Hej Siha

Mange tak for svaret... Jeg troede virkelig ikke at man kunne komme i gælds fængsel... Men så vil jeg gerne høre dig ad om du ved hvad et viza koster til Danmark og hvor vi skal søge henne ? Hvilke papire skal min mand have med og hvad skal jeg have med af papiere ? Jeg er godt nok en del forvirret af hvad der forventes... Min mand siger at vi skal være officielt gift i Tyrkiet for at kan få et viza... ved du om det er rigtgt... Jeg er dansk ! Hilsen Betina
Hej Betina

Jeg kan se at Anne har svaret på de fleste af dine spørgsmål, men har du flere er du velkommen til at stille dem.

Din kæreste skal aflevere ansøgningen på den danske ambassade i Ankara. Jeg forberedte min mands ansøgning med alle bilag, og sendte den til ham, så han bare skulle tage til Ankara og aflevere den.

Du kan læse mere om processen i Tyrkiet her: http://www.ambankara.um.dk/da/menu/Borg ... anmark.htm

Det er ikke sikkert, at du skal stille bank-garanti. Jeg slap for den, da min mand (den gang forlovede) kunne forevise ansættelsespapirer og udtalelse fra hans chef. Bemærk at du ikke skal betale bankgarantien, hvis i allerede er gift.

Mange hilsener

Sidse

Betina

Hej igen

Indlæg af Betina » 21.02.2008 09:27:13

Mange tak for dine svar retur ... :D

Skulle din mand også dengang have ca. 3000 euro på kontoen ? Det har min mand fået at vide at han skal have ... Vi er kun blevet gift af en imam.

Helt ærligt så tror vi ikke at han kan komme herop på besøg ... min mand tror at hvis vi gifter os nede i Tyrkiet officielt så vil han's chancer være større til at få et visum hertil ... Hvad mener du ?

SIHA
AUG Board

Re: Hej igen

Indlæg af SIHA » 21.02.2008 10:51:49

Betina skrev: Skulle din mand også dengang have ca. 3000 euro på kontoen ? Det har min mand fået at vide at han skal have ...
Hej Betina

Jeg kan ikke huske præcis, hvor mange penge, det drejede sig om, men det lyder rigtigt. Husk at i jo bare skal fremvise et bankudskrift, og derefter kan i bare hæve pengene igen. Det var, hvad vi gjorde.
Betina skrev: Vi er kun blevet gift af en imam.

Helt ærligt så tror vi ikke at han kan komme herop på besøg ... min mand tror at hvis vi gifter os nede i Tyrkiet officielt så vil han's chancer være større til at få et visum hertil ... Hvad mener du ?
Halil og jeg havde et traditionelt 3-dages tyrkisk bryllup, inkl. vielse hos en imam. Vi fravalgte at blive viet "officielt" i Tyrkiet, da jeg syntes, det var alt for besværligt. Da Halil ankom til Danmark, bestilte vi tid på rådhuset, og fik det ordnet der.

Tyrkiet tilhører Immagrationslandegruppe - med kravet om tilknytning. Du kan derfor sagtens få din kæreste hertil (som jeg). På www.nyidanmarks.dk kan du læse:

"For at give visum til kærester – herunder ansøgere, der ønsker at indrejse i Danmark for at indgå ægteskab – kræves det, at det kan dokumenteres, at parterne har et sædvanligt fast parforhold. Det skal således kunne dokumenteres, at parret har mødt hinanden personligt, og at de har set hinanden inden for det seneste år inden visumansøgningen. Det er ikke nok, at parret kender hinanden gennem telefonisk og/eller skriftlig kontakt. Hvis parret ikke har større kendskab til hinandens personlige forhold, får ansøgeren afslag på visum".

Som du kan læse foroven skal du "bevise", at i har et forhold. Det kan du gøre med billeder, kopier af korrespondence etc.

Jeg håber, det svarer på dine spørgsmål. Ellers spørger du bare igen.

Knus

Sidse

Besvar