Försäkringskassan

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
simtex
Indlæg: 40
Tilmeldt: 05.02.2011 14:51:16

Försäkringskassan

Indlæg af simtex » 01.12.2011 21:38:30

Hej, så er den gal igen ;)
Eller det er ikke så slemt, men min kone var på det 7 dages intro kursus til sverige og alle deres regler (Det kunne jeg sikkert godt have brugt), og hun fik af vide at hun skulle melde sig ind i försäkringskassan. Jeg må indrømme jeg ikke rigtig ved hvad det præcis er, men hun siger de fik af vide at de ville hjælp med noget lægebetaling efter et vist beløb, og at man kan få nogle penge når man er arbejdsløs.

Anyway, hun har nu fået et brev om Koplettering av uppgifter for registrering. Problemet er jeg ikke forstår hvad de yderligere efterspørger, i brevet står der:

"För at kunna ta ställning till din registrering ber vi dig sända en kopia av samtliga beslutsbrev, ej kopia av pass om uppehållstillstånd från Migrationsverket."

Nogen der kan være behjælplige med at fortælle mig hvad for noget dokumentation det er de mangler, hvad pokker er et "beslutsbrev"?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Försäkringskassan

Indlæg af mh1 » 02.12.2011 07:21:23

'beslut' er afgørelse, så der er vel tale om alle evt. breve med afgørelser vedr. din kones opholdsret. Det er formodentlig et standardbrev, som også sendes til fx flygtninge, som måske har fået op til flere afslag, og til dem, der har haft flere midlertidige ophold.

Hvis din kone ikke har fået noget brev, der indeholder afgørelse ('du har fået visum' - 'du har fået opholdskort'), så må I jo bare meddele det , og gøre opmærksom på at hun har ophold som ægtefælle til en EU-borger.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar