Boligjagt

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sofie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12.01.2009 23:10:12

Boligjagt

Indlæg af Sofie » 12.01.2009 23:22:26

Vi kigger efter en bolig i Sverige med meget hurtig indflytning da min mands visum snart udløber og vi derfor skal søge om FS i Sverige hurtigst muligt. Er der nogen der har nogle ideer til en måde at finde en (vil næsten sige hvilken som helst) bolig i Skåne. Vi regner med at fremleje lejlighed i København i mellemtiden, så vi har ikke brug for noget fint, bare noget hurtigt. :?:
Sofie

jerry
Indlæg: 583
Tilmeldt: 01.07.2007 16:58:43
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hej

Indlæg af jerry » 13.01.2009 07:26:18

Tjek inde paa Blocket. Ved ikk om jeg har forstoaaet det rigtigt, men du skal vide at du ikk baade maa være registreret paa en bolig i dk og Sverige, Altsaa du maa ikk bo i dk mens İ venter paa afgörelse paa fs i Sverige. Din mand maa slet ikk forlade Sverige naar İ först har indgivet ansögnimgen, hverken rejse til dk eller andre lande. Migrationsverket kan ogsaa finde paa at komme uanmeldt og tjekke hvis de faar mistanke om at İ ikk bor paa den svenske adresse i oplyser.
Vi flyttede ind paa et lille værelse hos en svensk mand i Trelleborg, da tiden ogsaa var ved at löbe fra os. Heldigvis fik min mand opholdskort efter 2 uger, saa da han havde det, flyttede vi i lejlighed selv. Begge boliger fandt vi inde paa www.blocket.se

Besvar