Flytter til Göteborg

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Malthebs
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30.04.2017 01:36:43

Flytter til Göteborg

Indlæg af Malthebs » 30.04.2017 01:49:42

Hej.
Vi er et ungt par fra Danmark og Peru. Vi har været sammen i lidt over 3 år og har nu taget den store beslutning om at flytte til Göteborg i Sverige.

Vores plan er at flytte derop snarest muligt, så jeg ser nu efter et arbejde og en lejlighed.

Begge dele har dog, til ingens store overraskelse, været rigtig svært til at begynde med. Det at finde et job, skal jeg nok komme til. Jeg er mere bekymret for det med at finde et sted at bo!

Derfor vil jeg spørge om der er nogen herinde, der kan anbefale mig noget, give nogle tips eller måske er så heldige at kende nogen i Göteborg, som kan hjælpe os?

Samtidig vil jeg være taknemmelig, hvis i kunne give råd, hvis der er noget jeg skal være ekstra opmærksom på, angående vores flytning.

Vi skal meget snart giftes og vi glæder os bare så meget til at vi endelig kan være sammen!

Jeg håber i kan hjælpe os.

Mange hilsner.

Daniela og Malthe

Besvar