Vi har valgt at at soege permenet opholdskort via svenske regler..

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ramcan
Indlæg: 135
Tilmeldt: 30.04.2012 17:45:20

Vi har valgt at at soege permenet opholdskort via svenske regler..

Indlæg af Ramcan » 06.05.2016 10:28:33

hej alle sammen

haaber der er en der kan hjaelpe os.. :)

vi har boet sammen siden okt. 13 i helsingborg senere malmo . min mand fik 5 aars opholdskort EU regler slut maj 13.

nu vil jeg gerne inlevere ansogning om permenet opholdskort via svenske regler - har laest mig frem til at det kan man godt naar man har boet sammen i 2 aar.

men naar jeg soeger paa blanketter er der disse der mest tiltaler mig paa migrationsverket hjemmeside :


Ansökan om permanent uppehållskort
Blankett 176011

För dig som är familjemedlem till en EU-medborgare och själv är medborgare i ett land utanför EU och som har bott i Sverige utan avbrott i minst fem år.SvenskaPDF
Ansökan om status som varaktigt bosatt i Sverige


Ansökan om status som varaktigt bosatt i Sverige
Blankett 138011

För att få status som varaktigt bosatt i Sverige ska du ha bott i Sverige i minst fem år utan avbrott. Den som fått uppehållstillstånd i Sverige som flykting eller skyddsbehövande kan inte få status som varaktigt bosatt.

det giver ikke mening i mine oejne .. der staar jo 5 aar?? er der en der kan fortaelle mig hvilken det er jeg skal bruge hvis jeg gerne vil soege permenet opholdskort via SVENSKE regler??


min soen har dansk pas, svensk personnr - skal han bruge mere ?? altsa skal han ogsaa have saadan et kort??


haaber en der kan hjaelpe mig . er virkelig paa bar bund.. :( :(

Besvar